Könsbestämma deppig Fjärilsciklid !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oveb
    • January 2004
    • 2577

    Könsbestämma deppig Fjärilsciklid !


    Hej

    Jag var och handlade 2 par fjärilsciklider häromdagen. Tyvärr så lyckades en fastna och dö i en skarv som jag missat

    Denna stackare blev då utan partner och jag skulle behöva hjälp att könsbestämma den så jag kan handla en ny åt den.

    http://www.berthling.com/CIMG1723.JPG

    Den skuffas undan av den andra hanen hela tiden och tappar då naturligtvis i färgen vilket inte gör det lättare...

    Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.
  • muppins
    • September 2002
    • 1629

    #2
    Rätt mig hemskt gärna om jag har fel ( vilket faktiskt händer ) men jag tycker att det liknar en hane....
    /muppins


    Kommentar

    • dgqlof
      • November 2003
      • 1344

      #3
      Jag laddar aldrig ner så stora bildlänkar. Gör bilderna mindre om även vi modemare skall titta. Men om det är hanen som jagar undan den är det med stor sannolikhet en hane.

      Kommentar

      • crossniklas
        • October 2003
        • 223

        #4
        Inte så tydlig bild men om den svrat fläcken har blått glänsande fläckar och om buken är lite violett... så e det en hona.

        Innan ena dog: jagade nån av fiskarna varandra. Om då någon jagade så är det typ alltid hanen som jagar (som ovan

        /Niklas

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Hej

          Det är en hane. Honorna är lite kortare i kroppen, och har lilarosa buk.

          MVH Micke
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • oveb
            • January 2004
            • 2577

            #6

            Hade på känn att det var en hane , jag åker och shoppar en hone åt honom i morgon och ser vad som händer (hoppas bara Akvarielagret säljer enstaka)

            Tack skall Ni ha !

            /Ove
            Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

            Kommentar

            Arbetssätt...