Amrikanska ciklider..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi cikliden
    • December 2003
    • 117

    Amrikanska ciklider..

    hej jag undrar om det här skulle funka i ett 222L 2 blå ciklid, 4 sajika 2 guldsömciklid en stor fjäderfens synodotic en stor gibbicieps och 2 stora praktbotior kanske någån till liten ciklid om det går..


    222L-->malawi
    112L-->yngel
    45L--->lejonhuvudsciklider

    mycket tacksam för svar!
    från:ToM
    malawi cikliden
  • ShadowDawn
    • August 2003
    • 313

    #2
    Mer om det går???
    Det är ju redan överfullt!
    Först av allt så bort med guldsömscikliderna dfa dem blir alldeles för stora.
    Så i ciklidväg hade jag nog antingen bara haft blåcikliderna eller sajica + någon annan lite mindre ciklid kanske palettciklid.
    Fjäderfenssynodontis fungerar bra, men att ha praktbotior och gibbiceps i ett 222l känns inte bra.
    Föreslår istället ancistrus eller någon annan lite mindre mal samt kanske pakistanbotia.
    Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

    Kommentar

    • malawi cikliden
      • December 2003
      • 117

      #3
      asså praktbotiorna har jag haft sen jag var 5 och startade upp karet så de kan du bara glömma att jag slänger ur shadowdown..! gibbin är i 20cm, storleken.. pallet ciklid lär få rätt duktigt med spö av sajikorna när de leker..!

      från tom
      malawi cikliden

      Kommentar

      • ShadowDawn
        • August 2003
        • 313

        #4
        Nu tycker jag väl kanske inte att sajicor är så hemska när dem leker, men du kanske har en annan uppfattning.
        Prova zebraciklider istället om du vill ha en riktigt elak terrorist.
        Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

        Kommentar

        • blodapelsin
          • February 2004
          • 8

          #5
          att guldsöm skulle bli stora är sant men de växer inte speciellt fort, sajica vet inte heller om de blir speciellt aggresiva, jag har två salvini de är griniga, fyra guldsöm, en! texas, fyra eldbukar, två sajica nåra silverhajar som jag inte får upp fan va snabba dem är. lite malar detta funkar bra akvariet är på 700l.
          rocky marciano

          Kommentar

          Arbetssätt...