Fjäril + kakadua

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    Fjäril + kakadua

    Jag har ett par fjärilsciklider och jag tänkte köpa en art till. Kan man ha kakaduaciklider ihop med fjärilarna? Tänkte ha en hane å två honor eller så. Akvariumet är på 152 l med mycket växter och gömställen.

    MVH
  • DBrave
    • September 2003
    • 88

    #2
    Jag köpte ett kakadua-par i fredags och har nu två fjärilshonor, en elak hane och kakaduorna. Lite fajt är det hela tiden men nu är de fler som delar på stryket. Det verkar gå rätt bra, dock äter de inte så friskt de nya. Får se hur det utvecklar sig.
    100 liter 1+2 fjärilsciklider, kakaduaciklider 1+2, ancistrus, neontetror.

    Kommentar

    • Nicke Lilltroll
      • February 2004
      • 730

      #3
      Jag vill också ha Kakaduor men efter att ha läst artbeskrivningen så blev det Apistogramma Nijsseni (Pandaciklid) istället. Kakaduan blir tydligen bara 8-9 månader gammal och det tycker jag är för kort tid med tanke på vad den kostar.
      720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
      54 liter Paletter

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

      Kommentar

      • AndreasN
        • July 2003
        • 2732

        #4
        Kakadurna brukar man behöva träna för att de ska ta torrfoder. Nog kan de leva längre än 8-9 månader men de är ju lätta att få lek på också fast det kan vara lite kinkigt att få ynglen att överleva. Nyckläckt artemia är ett måste för ynglen.
        540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

        Kommentar

        • Fija

          #5
          Oki, blir nog ett par kakaduor när jag åker ner till Ronneby nästa gång.

          Kommentar

          • Nicke Lilltroll
            • February 2004
            • 730

            #6
            Många skriver att artemia är ett måste men mina palettyngel hittar en massa annan mat och de växer jättefort. Nu har de börjat äta små vattenloppor. Kan det inte vara samma sak med Kakaduorna?
            720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
            54 liter Paletter

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

            Kommentar

            • AndreasN
              • July 2003
              • 2732

              #7
              kakaduorna är kinkigare
              540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

              Kommentar

              Arbetssätt...