Missar maten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jaanu
    • January 2004
    • 87

    Missar maten?

    Har fyra brundiskusar. Har märkt att de är väldigt dåliga att äta, mater flyger omkring, de nafsar men missar tre av fyra försök.
    Som de skulle vara blinda.
    Är det något sjukligt i detta eller är diskusar allmänt sådana.
    Irvig nybörjare
  • Jaanu
    • January 2004
    • 87

    #2
    Ingen som vet...
    Irvig nybörjare

    Kommentar

    • Jaanu
      • January 2004
      • 87

      #3
      Snälla någon som kan förklara. Jag blir orolig och tänker att de kanske inte får tillräckligt med mat.
      Irvig nybörjare

      Kommentar

      • chrille_91_3
        • December 2003
        • 409

        #4
        är det fling foder?
        msn: christianedlund1@hotmail.com
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=154639

        Kommentar

        • Jaanu
          • January 2004
          • 87

          #5
          har provat med flingor, pellets, laxmix, räkmix. Samma sak, måste lägga in mycket mat att de inte missar så mycket och får något i (andra fiskar äter ju snabbare)
          Irvig nybörjare

          Kommentar

          • onkyo
            • November 2003
            • 136

            #6
            Hej,

            I början när jag hade växande fantomtetror så hade de lite trögätande diskusarna svårt att vinna matkampen, men det visade sig att den hemmagjorda mixen var enklare att få diskusen att äta eftersom diskusarna gillade den medans det nog inte var favoritfödan för fantomerna och fantomerna backade när diskus-stimmet kom mot mixen.

            Jag brukar börja med röda mygg om några verkar tröga i maten. Hittills har det funkat bra. (varningsflagg för att vissa på forumet inte rekommenderar röda mygg men jag har aldrig upplevt några problem) Sen kan det vara bra att mata med ny mat på morgonen när dom är mer hungriga.

            Jag har också bruna(och blå) och de äter hemmagjord mix, köpt mix, ungefär hälften äter faktiskt vanligt flingfoder och sen är som sagt röda mygg ungefär som godis för alla.

            Jag brukar mata litegrann så att allt blir uppätet(Hellre lite och ofta, än mycket och sällan) MAn lär sig efter ett tag hur mycket som är lagom. För mina 8 är ungefär 30*10*5 mm 3-4 ggr/dag lagom nu när de växer.

            /C
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=131500

            Kommentar

            Arbetssätt...