Kan man ha...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jeza
    • January 2003
    • 379

    Kan man ha...


    åter igen en sån fråga om man kan blanda den å den...

    Men till saken:

    Kan man ha Fjärilsciklid, Discus och några tetror.. Kardinal eller så i samma kar?

    Det är på 240l

    Orcae Ita!
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Nja. Är det vuxna discus och ett stort akvarie kan du nog ha fjärillar men de kan stressa Discusarna. Kardinaler brukar också funka men de kan bli käk.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • Jeza
      • January 2003
      • 379

      #3
      Ok.. då skippar jag nog discusarna då!
      Tänkte bara att det kunde varit stiligt med ett par som seglade omkring lite
      Orcae Ita!

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Jag hade nog också koncentrerat mig på en av sorterna.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • plizken
          • April 2004
          • 1293

          #5
          Jag har provat blanda panaqer(L-151) , triangelciklid (Uaru amphiacanthoides) och diskus i ett kar och trots att det alla är stillsamma arter så blev discusarna stressade och klarade inte foderkonkuransen..
          Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

          Kommentar

          • nynick
            • January 2004
            • 165

            #6
            Jag har Diskusar o Svarta Neontetror i samma kar utan problem. Har aldrig hort att en Diskus skulle kaka upp tetror. Jag provade att ha Fjarilar men det gick inte sa bra, fjarilarna gillade inte det extremt varma vattnet (gissar jag), men att dom skulle ha stressat mina Diskusar det sag jag aldrig. Apistogramma Caucatoides gar utmarkt och ar ju tillomed vackrare och taligare an fjarilar. Dom haller sig ju runt botten och Diskusarna i mitten sa det blir inga problem ens vid lek, atminstonne inte i mitt akvarium.

            Andra sma Ciklider som funkar ihop med Diskus ar Boliviansk Fjaril (och andra mindre jordatare), Nyckelhal, Chackbrade(utmarkt med discusar!!). Manga av Apistogramma arterna gillar inte det varma vattnet men Caucatoides ar som sagt en valdigt talig Apisto o klarar det mesta. Borelli o Nijseni gick inte alls och jag gissar att varmen var boven aven dar eftersom jag har nastan 30 gradet i akvariet.

            Kommentar

            Arbetssätt...