Schackbrädesciklid... känslig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Schackbrädesciklid... känslig?

    Tänkte bara höra från folk som har personlig erfarenhet av nån av schackbrädescikliderna om de verkligen är så känsliga som det påstås i t.ex. Zoopets artbeskrivning?
    Hur är det med pH-kravet, kan de leka vid högre pH, eller måste de ha väldigt surt för att kunna fortplanta sig?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    #2
    Puffar den här tråden!
    Har sett fina VF. Är dom känsligare? Jag har mellan 6,5-7 i ph.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Hehe, den tråden var inte ny... Och inget svar förrän nu, jaja, bättre sent än aldrig

      Men har inte uppfattat dem som särskilt känsliga. Har inte fått lek av dem vad jag vet, men har haft dem några gånger, och har väl uppfattat dem ungefär som Apistogramma i känslighet. Minns inte om det var odlade eller vildfångade jag hade.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • chricka
        • February 2009
        • 198

        #4
        Har sådana tycker inte heller dom är särskilt känsliga dom har även lekt men det har aldrig blivit nått av det antagligen pga ph värdet.

        Kommentar

        • Falconer
          • November 2005
          • 786

          #5
          Okej...Ja man får väl chansa i så fall helt enkelt. Tror det var maculatus do hade inne. sSg ut så men är inte säkert. Själv har jag mellan6,5-7 i ph. Vet inte om det är för högt för dom.....:/

          Kommentar

          • chricka
            • February 2009
            • 198

            #6
            Tror inte ph värdet är några problem om du inte vill odla på dom för då bör du nog sänka det .

            Kommentar

            Arbetssätt...