Skalare med kardinaltetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 123456789
    • February 2017
    • 3

    Skalare med kardinaltetror

    Hej! skaffade mig för ett tag sedan ett 200 liters akvarium och undrar hur man bär sig åt för att ha kardinaltetror och skalare ihop utan att skalarna ser kardinaltetrorna som mat. Skulle de gå om man köpte skalarna när de är små och låter de växa upp tillsammans? Jag undrar även hur många Skalare man vågar ha i ett 200 liters akvarium utan att det blir överbefolkat? Jag skulle även vilja ha någon dvärgciklid, funderar främst på fjärilsciklid alternativt boliviansk fjärilsciklid eller är det för mycket ciklider i ett 200 liters? All hjälp uppskattas, tack på förhand.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Jag har några gånger försökt ha kardinaler med skalarer. Det har funkat en tid men har alltid slutat på samma sätt - dvs att kardinalerna har blivit uppätna.
    Det viktiga med skalarakvarier är att de är höga - minst 50 cm.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • stefanr72
      • November 2010
      • 1027

      #3
      Jag instämmer med föregående talare. Och vad gäller antal skalarer så funkar 5-6 ungdjur. När de blir könsmogna och parar ut sig får man troligtvis tunna ut antalet.för husfridens skull. Ett par fjärilsciklider går också bra.

      Kommentar

      • 123456789
        • February 2017
        • 3

        #4
        OK jag får ta och tänka om lite då med tetrorna. Tack för hjälpen!

        Kommentar

        • LoGeek
          • September 2008
          • 1651

          #5
          Det är en chansning och de kan bli mat. Att köpa Scalarerna som yngel och låta de gå med Kardinaltetrorna direkt fungerar dock ofta.

          Ibland fungerar det även med räkor.

          Kommentar

          Arbetssätt...