Scalarer och revir?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Theo
    • January 2004
    • 203

    Scalarer och revir?!

    Har ett 222L nu med kardinaltetror i. Om jag skaffar en 4-6 scalarer, kommer det bli för trångt? Har 40 kardinaltetror. Hur är det med revir? Kanske är det för många scalarer?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=155688

    Inte så mycket än... men det kommer!
  • Poseidon
    • February 2003
    • 1255

    #2
    Hur stora hade du tänkt dej...de skulle va???
    Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
    Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

    Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
    www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

    Kommentar

    • Theo
      • January 2004
      • 203

      #3
      Får ju räkna med att de växer med tiden... men man får ju börja lite mindre sej 6-8 cm?
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=155688

      Inte så mycket än... men det kommer!

      Kommentar

      • Poseidon
        • February 2003
        • 1255

        #4
        I den storlek är det ingen fara för tetrorna...Jag skulle först se att de bildar par för att sedan göra mej av med resten å skulle det bli två par så skulle jag ha kvar dom...Som jar har det nu i min 200L så går där 2st par med svartneoner Bl.a utan att för den delen ha blivit käk åt dom å de håller vart sitt akvarie hörn som sitt revir...Mina scalarer ä ca. 4 år gammla å det har gått bra hittils.
        Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
        Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

        Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
        www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Tror det där har med individer att göra.... Hade 2 par i just ett 222 liters kar och de höll på att ta ihjäl varandra. Eller rättare sagt, den ena hannen var jättegrinig på det andra paret... fick helt enkelt ta bort ett par.
          Har insett att den hannen har fått ett lite extra mått attityd, just nu försöker den försvara ett revir på halva mitt 720 l kar mot 3 st altum och en vanlig Scalar, så lite kinkig på sällskap är han allt...
          Tänk också på karets höjd... tror att 45 cm är det minsta för att dom ska utvecklas på höjden ordentligt... eller var det kanske 50 cm???
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • Poseidon
            • February 2003
            • 1255

            #6
            Ju det kan åxå vara så som du säger Nanc...Jag har odlat på dessa par i omgångar så det kan vara så att de vet sin plats i sällskapsakvarie...
            Men de lär sej som små...att veta det!
            Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
            Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

            Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
            www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

            Kommentar

            Arbetssätt...