Lekande Sajicor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Goblins
    • February 2003
    • 117

    Lekande Sajicor?

    Hejsan!

    Jag har två urgoa sajicor som vuxit till sig och blivit riktigt karftiga på den senaste tiden. Jag börjar misstänka att det är lek pågång... Hanen jagar sin dam så hon får trasiga fenor och dessutom ryker ett och annat fjäll. enligt akvariehobby så behövdes en gråtta och att detta är ett tecken på att det ska lekas i mitt kar...

    Är det ngn som vet mer om hur deras lek går till? Ngn som själv haft ett lekande sajicpar?
    /Annelie - Uppsala

    240 liter
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Hej

    Att hanen jagar honan beror mest troligt på att de inte ännu är ett särskilt sammansvetsat par, och att honan inte är lika intresserad av att leka som hanen är. Hon har kanske inte bildat nå´n rom än. Mitt sajicapar var i lektagen när jag köpte dem, men se´n började hanen jaga honan av nå´n anledning, och hon förlorade en massa fjäll på ena sidan. Nu börjar det lugna sig lite, och honan får komma fram mer. De är rätt små, och oerfarna. Det kan nog ha en del med saken att göra. Det blir kanske bättre när de blir större, och har lekt ett par gånger.

    MVH Micke
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      #3
      finns det inte en grotta brukar de gräva sig en. om man nu inte har grov engelsk sjösten i akvariet förståss.
      fish r friend

      Kommentar

      • Goblins
        • February 2003
        • 117

        #4
        Jag har fin sand så de har möjlighet att gräva om de vill. Honan gräver lite i sitt favorit hörn...

        Han är inte så pass elak att hon behöver gömma sig jämt. Det är bara ibland han jagar bort henne, eller jagar efter henne. Hon är framme med de andra och äter osv.
        /Annelie - Uppsala

        240 liter

        Kommentar

        Arbetssätt...