skalarer och dvärgciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MalTok
    • January 2004
    • 20

    skalarer och dvärgciklider?

    Kan man ha dessa tillsammans och ändå få dvärgcikliderna att leka eller stör skalarerna?? dom ska gå i ett 640liters med mycket växter och många gömställen
    640liters Fisksoppa
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Dvärgciklider bryr sig sällan om annat än artsfränder. Scalarerna kommer förmodligen få bra med spö om dom försöker att störa dom.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Quartex
      • November 2003
      • 539

      #3
      Jag har Regnbågs cilklider Apistogramma agassizii och Pterophyllum scalare tillsammans i ett 540 liters och det är inget problem. De bryr sig föga om varandra alls. När mina dvärg cilklider hade lekt försvarade honan sin grotta med en enorm intensitet, hon jagade bort alla som kom i närheten, var ganska kul att se på.

      Mvh Jesper
      To boldly go where no fish gone before!

      Kommentar

      • MalTok
        • January 2004
        • 20

        #4
        då blir det ett litet gäng skalarer men vad behöver man tänka på när man köper skalarer?
        jag vill ha ståtliga fiskar om ni fattar vad jag menar
        jag har sett många vuxna skalarer som ser astråkiga ut ihopsjunkna och fula
        tack för svaren!!!!/Niklas
        640liters Fisksoppa

        Kommentar

        • Peter_F
          • October 2003
          • 693

          #5
          Jag tror det har att göra med hierarki i gruppen som gör att vissa blir ståtliga andra utvecklas inte eller färgar ut. Även om man köper en grupp som ser friska ut finns risken att någon hamnar efter.
          "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
          Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

          Kommentar

          Arbetssätt...