Sajica och/eller nycklar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erland
    • June 2003
    • 410

    #16
    Jag har inte kvar mina så jag hoppas att jag minns rätt nu. Jag tror att det mest var hanarnas fenor som färgade ut i blått och rött skimmer medan sjäva kroppen mest bestod av olika grå nyanser. När de inte lekte så var huvuddelen av kroppen ganska ljusgrå medan när de lekte så blev den betydligt mörkare.
    Honorna mina var ganska små, mindre än 4 cm, så de hade inte några färgade fenor. Jag vet dock inte om deras fenor också färgar ut när de blir större.
    Erland Isaksson
    Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
    Min Zoopet Blog

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      #17
      Mina sajicor brukar beta bland alger men de har aldrig gett sig på växtligheten. Har hafft lek på både nycklar och sajicor (vilken bedrift!), båda är trevliga fiskar som jag gillar mycket. Sajicorna har en tendens att vilja valla sina yngel i hela akvariet och är rätt jobbiga i den perioden.

      Tillsammans med små apistogrammor skulle jag rekomendera att du håller dig till enbart Nycklar.
      fish r friend

      Kommentar

      • mavve
        • August 2003
        • 283

        #18
        Har nu två nycklar och 4 Sajicor. Sajicorna är riktigt charmiga i sin stil tycker - nyfikna och på gång. Än så länge har de inte heller varit på växtligheten.

        // Martin

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Hej

          Här är två bilder på min sajicahane, där han har två olika dräkter.

          http://www.zoonen.com/perzoonen/visabild.asp?oid=147531#
          http://www.zoonen.com/perzoonen/visabild.asp?oid=152683#


          MVH Micke
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...