Diskus men obalans??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diskusludde
    • September 2003
    • 156

    Diskus men obalans??

    hej

    jag har ett antal diskus.
    jag har haft diskus i ett antal år o ibland så har det hänt att en eller flera (oftast inte på samma gång) har fått en balans rubning.

    Detta händer. Fisken börjar med att värka sjyg o tillbaka dragen.
    sen så efter någon dag (dagar) börjar fisken att uppföra sig konstigt.
    Den börjar att ligga på botten (han ligger upprätt) och ibland då och då så far den runt som ett skollat troll i akvariet o stöter ibland ihop med rötter o annat sånt. Sen så när han har stannat så börjar han svikta lite i balansen han hamnar nästan på sidan och han bryr sig inte om ifall andra diskus simmar på honom.Detta brukar sluta med döden.

    OBS!! när jag ser dessa betenden så sitter jag o andra före mål stilla o lampan i rummet är antingen tänd eller släkt. så det borde inte vara att han blir rädd för något utan för akvariet. Han ser fysiskt frisk ut inga täcken på sjukdom på utsidan av fisken. Han äter inte mycket under denna tid. När ja köper fisken så ser han Totalt frisk ut.

    Snälla Hjälp mig det är dyrt o tråkigt att behöva slösa så många fina diskus liv!!!!!!
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=207812

    vakta ryggen på din vapenbroder så vaktar han din.
  • VeronicaS
    • October 2003
    • 45

    #2
    Hej!

    Kan det inte vara så att dessa diskusar är utstötta, eller vad tror ni andra? Jag hade en som beteede sig likadant, han magrade väldigt snabbt och tyvärr gick han inte att rädda

    //Veronica

    Kommentar

    Arbetssätt...