Silverhajar ihopa med diskus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mmalin
    • August 2003
    • 73

    Silverhajar ihopa med diskus?

    Silverhajar ihopa med diskus?funkar det?
    /Mmalin


    540L Papegojeciklider,Botier
    375L Diskus,VF Ancistrus
    300L Guld Ancistrus,Guppy
    4*50L Guppy,Ancistrus,Albino Palettciklid,Segelfens Molly.
  • mgrant
    • July 2003
    • 475

    #2
    Jag skulle tro att silverhajarna kommer stressa sönder diskusarna med tanke på att silverhajar är väldigt livliga.
    Akvarium=300 L Pumpar=Fluval 304 + Aquaclear 404 med filterkammare.
    Fisk= 10 Malawi + 4 Glödbandstetror + 3 Blackmolly + 9 Malar.

    Kommentar

    • GaybrielSwede
      • June 2002
      • 129

      #3
      Håller fullständigt med mgrant!

      Skulle vilja påstå att silverhajar är neurotiska, fladdrar omkring, och skrämmer halvt ihjäl mina andra fiskar i akvariet så fort jag ska ner och göra något i det.

      Trots sin storlek på mellan 17-20 cm är de skygga för till och med små platy i mitt akvarie, och jag är nu på väg att sälja dem pga det.
      Simma lugnt!

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=58241

      Kommentar

      • Pelle__k
        • March 2003
        • 646

        #4
        Discusar är en stillsam fisk.
        De blir lätt stressade och då är de lättare mottagliga för sjukdomar!
        www.discusklubben.se
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Hej

          Ja, silverhajar med diskus är kanske inte så lyckat, åtminstone inte om inte akvariet är väl tilltaget. Däremot så tycker jag inte mina silverhajar är skygga, har dem med eldbukar och Geophagus brasiliensis bl.a, och de är framme hela tiden, och simmar runt aktivt, och är inte lättskrämda. Det kan nog ha att göra med hur många man har, eftersom de gillar att gå i grupp, de känner sig nog säkrare då. Jag har 6 stycken.

          Se´n beror det kanske lite på sällskapet, har man dem med skygga och blyga fiskar, så blir de kanske skygga själva, medan om man har dem med fiskar som är framåt och så, så ser de att det är ingen fara att vara där, för de andra vågar ju vara framme. Dither fish, som det kallas, det vill säga livliga fiskar som gör att skygga fiskar vågar sig fram, för de ser genom de andra fiskarnas betéende att det inte finns rovdjur i närheten. Så i ett tillräckligt stort akvarium kanske silverhajar t.o.m skulle göra diskusarna modigare istället, men det är bara en gissning.

          MVH Micke
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Pelle__k
            • March 2003
            • 646

            #6
            Du har en poäng där micke!
            modigare med modigare sällskap
            www.discusklubben.se
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

            Kommentar

            Arbetssätt...