Hjälp! Ap. Agassizii rom

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_F
    • October 2003
    • 693

    Hjälp! Ap. Agassizii rom

    Min ena hane vaktar min Javaormbunke med livet. Både silverhajarna och Gibbiceps får sig en rejäl omgång om de närmar sig. En Tetra fick sätta livet till.

    Jag tänkte låta naturen ha sin gång iom att Regnbågen har koll på läget, men sen då.......

    Om och när det blir något, bör man flytta dom? Hur får man tag i såna små rackare? Damsuga kanske ???


    //Peter
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
    Ta en titt på Min Zoon & Min Sida
  • Koma
    • May 2003
    • 189

    #2
    Både hona och hane kommer troligtvis försvara ynglen så gott de kan. Hanen på avstånd medans honan vallar ynglen. Jag skulle plocka bort tetrorna, som säkert skulle knipa en massa yngel.
    Vad exakt har du i burken?
    ¡Hasta la victoria siempre!

    Kommentar

    • Peter_F
      • October 2003
      • 693

      #3
      Jag har allt nog allt för att minimera chanserna hos yngel hehe...

      Silverhajar, Gibbiceps, skalarer, neontetra och siamesiska algätare. Sistnämnda är nog de enda som är ok, kan jag tänka mig
      "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
      Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

      Kommentar

      • Dagan
        • November 2002
        • 411

        #4
        tycker att du har bra fiskar då silverhajar är extremt snälla fiskar, scalarer jaja de är rovfiskar, siameser kan vara galna men brukar vara snälla gibbisens enda risk är väl att få ögonen ur pickade av en arg agasszii. Tetrorna är snabba och är förmodligen de farligaste för ynglen men detta vet ju inte fisken så ja skulle nog försöka till nästa gång kanske ha dem i ett separat kar för yngelvården är värd detta.
        Lyssna/lyssnar o lär medans det finns tid för det.

        Kommentar

        Arbetssätt...