Skulle det funka??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Andersson
    • March 2003
    • 826

    Skulle det funka??

    2 hantelciklider
    2 flaggciklider
    2 Chokladciklider
    2 nyckelhålsciklider

    Skulle de kunna gå å ha dessa i ett 375 liters??

    Om inte vad sk jag kompletera mina Hanlar med??
  • kampfisken
    • September 2003
    • 666

    #2
    Inte för att jag ännu har skaffat ciklider (har dock ett Malawi på G) men kommer dom från samma sjö och inte är alltför stora, aggressiva och revirhävdande bör det väl kunna funka. Vore kul å höra vad en "expert" har att säga om detta. Hoppas du får fler svar!
    Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

    Kommentar

    • nashorn
      • October 2003
      • 42

      #3
      Jag tror definitivt att dessa ciklider skulle kunna funka bra tillsammans i ett 375 liters. Jag har hållit alla utom chokladcikliderna, som å andra sidan blir störst av dessa och jag vet inte riktigt hur de beter sig under lekperioder.
      Hursomhelst är hantlar, nyckelhåls- och flaggciklider mycket lugna fiskar som sällan ställer till med bråk.

      Kommentar

      • Daniel Odell
        • November 2002
        • 1595

        #4
        Chokladciklider sällar sig till den snälla lugna skaran fisk. De är dock rätt aggressiva vid lek som alla ciklider. De växer ganska långsamt, iallafall mina

        Om du med "2" menar att du ska ha par av alla 4 sorter blir det nog lite lurigt, hantlarna kommer ta revir, Chokladerna kommer ta revir, flaggcikliderna vet jag inte men det känns som att de små nycklarna inte kommer få mycket plats att röra sig på.

        Jag hadde ett liknande scenario i mitt 576L (160x60x60) kar, där ett par choklader höll revir i vänstra delen, ett par A. metae höll mitten och ännu ett par choklader höll höger del av akvariet. Nycklarna hadde det inte så lätt just då.

        Kampfisken: de kommer inte från någon sjö.
        fish r friend

        Kommentar

        • Mattias Andersson
          • March 2003
          • 826

          #5
          Kommer isåfall att hålla 1 par av varje art...

          Kommentar

          Arbetssätt...