Fler ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TLindome
    • October 2003
    • 107

    Fler ciklider

    Halloj
    Har ett 222liters sällskapsakvarium.
    4 Black molly, 10guppys, 2 ancistrus, 2 paradisgurami, 19 kardinaltetra, 1 guldgurami, 2 fjärillciklider och 2 palettciklider.
    Skulle vilja skaffa mig yttligare cilkider....går det med denna samling?
    Tänkte både på antalet fisk och blandningen!
    Isf vilken cilkid skulle gå bra, tycker att kakaducikliden är väldigt snygg.

    222liter ciklider,gurami,tetror och en vilsen husse.
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Om kardinaltetrorna är lite större så kan du släppa i små scalarer. Om kardinalerna är för små så blir dom mat. Annars så tror jag att du skulle kunna sätta i vilken apistogramma sort som helst.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Alva
      • May 2003
      • 434

      #3
      andra små fredliga ciklider som kan funka: thomasiciklid, kurvciklid, grönbågciklid, mm, sök på sydamerikanska dvärgciklider här på zoopet så hittar du många bra!
      <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

      Kommentar

      • nashorn
        • October 2003
        • 42

        #4
        Kakaduaciklider tror jag definitivt skulle gå med denna fiskblandning. Iofs är kakaduaciklider de grinigaste dvärgciklider jag har stött på, men dom har sällan gjort någon utfall mot andra fiskar enligt min erfarenhet.
        Mina kakaduor gillade VERKLIGEN de grottor jag hade gjort i ordnning åt dom, så länge de har nånstans att inta sina revir tror jag att det ska gå bra.

        Kommentar

        • TLindome
          • October 2003
          • 107

          #5
          Ok, var nere hos Kungsmässans zoo (Kungsbacka) för tre dagar sedan och införskaffade mig 2 bolivianska fjärillciklider.
          De simmar på i akvariumet och verkar trivas, det är bara den vanliga fjärillciklidshanen som är på den bolivianska hanen, men efter att ha möblerat om i baljan så verkar de ha hittat ett sätt att fungera tillsammans.

          Måste bara rekommendera butiken som har bra ordning och ett stort utbud på fisk i alla storlekar och prisklasser.
          Enl. ägaren så har han det största utbudet på dvärgciklider norr om Hamburg........! nåja, står man bara ut med hans sätt att vara mot barn så må väl det vara hänt.
          I övrigt så tycker han att Zoopet är till för "amatörer".......sug på den vänner!!
          Han har nog inte fattat att det är just barn och amatörer som är i hans butik!!!
          Hur som helst mycket fisk har han.
          222liter ciklider,gurami,tetror och en vilsen husse.

          Kommentar

          Arbetssätt...