Fråga till "Apisto" ang Nannacara anomala

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MAX_Q
    • April 2002
    • 113

    Fråga till "Apisto" ang Nannacara anomala

    Hej "apisto"

    Verkar som att du har bra koll på Apistogramma. Så jag skriver detta topik till dig istället för att maila dig om det... Tycker att alla ska få ta del av informationen.

    Tänkte fråga dig om du har några erfarenheter om denna lilla charmiga fisk:

    Nannacara anomala

    Jag tror att jag fått den att leka i mitt 230L akvarium men har inte sett till några yngel...

    Max Q

    Uppdaterad!!! Info om mina akvarium finns i min profil

    Pease out!
  • Lukas
    • April 2002
    • 1211

    #2
    Forumet är väll till för att alla ska kunna svara, och fråga, så jag tycker att frågor som ställs till en viss person skall undvikas så långt det går.
    Det är väll bättre att få flers erfarenheter???

    Min erfarenhet av dessa är i alla fall att de är en lungn, ganska fredlig liten ciklid som passar utmärkt i ett sällskatsakvarium.

    /Lukas

    Kommentar

    • Ola Svensson
      • June 2002
      • 1081

      #3
      Flera honor till hanen gör att hon inte är lika stygg mot honom efter leken.

      Mvh.

      Ola
      Mvh. Ola
      Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
      Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

      Kommentar

      • Pär J.
        • March 2002
        • 284

        #4
        Hejsan!

        Denna fisk, Grön bågfensciklid, får en total omvandling vid lek. Den lilla honan som varit ganska beige och obetydlig blir mörk nästan svart vid lek och yngelvård och blir arg som ett bi mot den nästan dubbelt så stora hanen. I mindre akvarium får man se upp så hanen får chans att fly till ett gömställe eller fiska upp honom levande (eller död). I större akvarium bör hanen kunna hålla sig på avstånd och då troligen också vakta det större reviret.

        Det finns en del intressanta arter i detta släkte där anomala är den vanligaste och kanske snyggaste.

        Kolla gärna in ApistoSweden, och.nu/apistosweden

        /Pär Jansson



        Kommentar

        Arbetssätt...