Blå ciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Blå ciklid

    Är det okej att ha 1 par blå ciklider med någon stimfisk i 180 liter?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Japp. Har haft blå ciklider med vitfenade rosentetror bl.a, och det funkade bra. Stimfisken får inte vara för liten bara.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Shepard; 12 October 2015, 19:43.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Okej, då kör jag på någon lite större och högryggad sort

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Låter bra Finns många fina, just rosentetran är en av mina favoriter.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Webo
          • August 2014
          • 1968

          #5
          Fantomtetran är också fin tetra tycker jag. Den liknar rosentetra men har lite mera färg i form av en svart prick nästan mitt på kroppen.



          Edit: Vet inte varför det blir en bifogat fil när jag väljer att infoga bild (klickar på ikonen infoga bild och klistra in en webadress till bilden).
          Senast redigerad av Webo; 14 October 2015, 08:50.
          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Ursprungligen postat av Webo
            Fantomtetran är också fin tetra tycker jag. Den liknar rosentetra men har lite mera färg i form av en svart prick nästan mitt på kroppen.

            [ATTACH=CONFIG]77703[/ATTACH]

            Edit: Vet inte varför det blir en bifogat fil när jag väljer att infoga bild (klickar på ikonen infoga bild och klistra in en webadress till bilden).
            Fantomtetran finns två varianter av, röd och svart. Och de är just de färgerna, så det är nog blodtetra du tänker på.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Webo
              • August 2014
              • 1968

              #7
              Ok. Det var handlaren som sa att rosentetran ofta förväxlas med fantomtetran och att skillnaden var att fantomtetran har en svart prick som rosentetran saknar.
              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Ursprungligen postat av Webo
                Ok. Det var handlaren som sa att rosentetran ofta förväxlas med fantomtetran och att skillnaden var att fantomtetran har en svart prick som rosentetran saknar.
                Förvisso, men att de skulle förväxlas så lätt vete tusan...
                Mitt råd annars är att kolla runt på just tetror, det finns så många olika sorter som kanske inte är lika populära, men blir grymt snygga när demblir äldre. Många köper tetror när de är lite mindre och kanske inte alltid utfärgade.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  #9
                  Gröna tetras är också rätt snygga men inte så vanliga. ☺
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • gickan_87
                    • November 2003
                    • 1873

                    #10
                    Vad tror ni om kongotetror?

                    Tips på passande bottenfisk? Nån botia kanske?

                    Kommentar

                    Arbetssätt...