Marmorscalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • conyds
    • June 2015
    • 12

    Marmorscalarer



    Jag har ett par jättestora marmor scalarer som har lagt innerfiltret fullt i rom, kan man tro att det kan bli något? Dom är väldigt vaktande mot dom andra fiskarna. I så fall hur lång tid tar det innan rommen kläcks, om den är befruktad? PS: det blev inget av romen då mina Ancistrusmalar käkade upp den nattetid då scalarerna inte såg att vakta den :-(
    Senast redigerad av conyds; 06 July 2015, 14:07.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Om det blir nå't beror på hur bra paret kommer överens, hur bra kläm de har på yngelvården, vad du har för annan fisk i karet, och hur mycket du matar ynglen. Äggen kläcks efter ca tre dagar, och ynglen blir frisimmande efter ytterligare ca fem dagar.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Fischy
      • February 2011
      • 137

      #3
      Scalarer brukar inte ta hand om ägg och yngel så bra de första gångerna de leker, men efter ett par gånger brukar det gå bättre när de har lärt sig. Speciellt odlingsformer som marmor eller liknande har problem med detta eftersom man på odlingsstationer tar bort avkomman för att fort få upp dem i storlek, vilket gör att föräldrarna inte vet hur man tar hand om ungarna själva.
      Men efter några gånger lär de sig och ungarna kan överleva, har dock inte lyckats med det själv eftersom mina scalarer är så pass unga.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        #4
        Mina skalarer har lekt för tredje gången nu och dom har lyckats rätt bra den här gången för det sprattlar omkring smårackare (vet inte vad dom kallas) på ett blad. Inte många men ändå

        Kommentar

        Arbetssätt...