Hjälp med val av fisk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke84a
    • May 2015
    • 3

    Hjälp med val av fisk.

    Jag har ett nystartat 720l akvarium med amerikanska ciklider.
    4 st jack dempsey
    4 st veija synspilum
    4st chiclasoma festae
    4st guldsömciklider
    2st segelfelnspleco

    jag är medveten om att det här är mer än tillräckligt med fisk när de blir större men det är länge kvar tills dess, just nu är samtliga fiskar förutom malarna 4-6 cm stora så ser det väldigt tomt ut i karet, behöver fisk att fylla ut med. Har ni några bra förslag på sällskapsfisk till amerikanska ciklider?
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #2
    Ursprungligen postat av Micke84a
    Jag har ett nystartat 720l akvarium med amerikanska ciklider.
    4 st jack dempsey
    4 st veija synspilum
    4st chiclasoma festae
    4st guldsömciklider
    2st segelfelnspleco

    jag är medveten om att det här är mer än tillräckligt med fisk när de blir större men det är länge kvar tills dess, just nu är samtliga fiskar förutom malarna 4-6 cm stora så ser det väldigt tomt ut i karet, behöver fisk att fylla ut med. Har ni några bra förslag på sällskapsfisk till amerikanska ciklider?
    Du skall inte fylla på mer fisk! Däremot skall du (så snart akvariet är inkört) börja mata som en dåre och samtidigt se till att hålla en god vattenkvalitet så de växer sig stora och fina! Sedan är det ju snarare en fråga om vilka du kan ha kvar...

    Kommentar

    • Micke84a
      • May 2015
      • 3

      #3
      Tanken är inte att behålla all fisk, mycket av den kommer att gå tillbaka till djuraffären allt eftersom de växer, om allt går som planerat kommer det att gå ett vuxet par cichlasoma festae. I karet. Men fiskarna växer ju inte över en natt och att överutfodra med risk att förstöra vattenkvaliteten är jag inte intresserad av.

      Sitter idag och stirrar in i ett som det ser ut tomt 2m akvarium och så vill jag inte ha det.
      Finns det ingen tålig stimfisk som man kan ha ett gäng av?

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #4
        Jag menar naturligtvis inte att man skall mata sönder akvariet. Själv matar jag som en idiot just nu, men byter vatten därefter...
        Ang. sällskap så finns det ju stora tetror!
        Stora malar är väl kanske det mest lämpliga...

        Exempel på sökning, tetror/tetraliknande 20-30cm:
        Senast redigerad av Mr Woods; 26 May 2015, 19:54.

        Kommentar

        • Micke84a
          • May 2015
          • 3

          #5
          Tack för tipsen.

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            #6
            Dessa är ju fina också, lite mindre..:

            Kommentar

            Arbetssätt...