zebraciklid/elfenbensciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zendria
    • March 2015
    • 1

    zebraciklid/elfenbensciklid

    Jag har ett lekpar elfenbensciklider som har yngel. Problemet är att hanen har blivit så fruktansvärt aggressiv. Han jagar inte bara bort malarna utan även honan. Han har varit så elak med henne att hon legat och tryckt under en rot och jag fick fiska upp henne och malarna och sätta dem i ett annat akvarium vilket inte är optimalt. Att de är aggressiva mot andra arter de är ju en sak men brukar de vara så aggressiva mot sin egen partner? (han har inte bara jagat bort henne utan bitit henne så hon ser hemsk ut) De går i ett 200 liters akvarium, är det för att de skulle behöva gå större och får för stort revir eftersom de är ensamma eller beror det på att jag bara har ett par? Vad gör jag?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Nej, min erfarenhet av zebraciklider är att de brukar ha rätt stabila parband, utan särskilt mycket inbördes aggression. Men mer aggressiva individer kan säkert förekomma, och även par som inte drar jämnt.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    Arbetssätt...