Boliviansk fjärilsciklid tillsammans med Apistogramma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Det ser ju riktigt trevligt ut! Kommer bli jättebra detta!
    Och vänta du bara, du kommer få lek så du tröttnar på det till slut! Ge det ett halvår...

    Kommentar

    • a.eriksson
      • May 2010
      • 148

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Det ser ju riktigt trevligt ut! Kommer bli jättebra detta!
      Och vänta du bara, du kommer få lek så du tröttnar på det till slut! Ge det ett halvår...
      Hehe. Så jäkla dålig kvalite på bilden bara, men växterna växer på som bara den.

      Ni tror dom kommer leka ändå trots att det är lite halv-trångt i karet?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ser fint ut, som Woods säger Och leka kommer de nog att göra. Så här såg det ut när jag tittade in i karet förut.
        Bifogade filer
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • a.eriksson
          • May 2010
          • 148

          Ursprungligen postat av Shepard
          Ser fint ut, som Woods säger Och leka kommer de nog att göra. Så här såg det ut när jag tittade in i karet förut.
          Härligt med lek Ja är väl bara en tidsfråga för mig antar jag. Något trick man kan göra för att trigga lek? pH, vattenbyte? Kallt, varmt? Mycket mat?

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Vattenbyten kan trigga lek. Vad det gäller pH är väl det viktigaste att det är stabilt, och inte velar upp och ner. Men i nuläget är det nog mest tid som gäller, de är nog inte riktigt redo, och har kanske inte bildat par än.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • a.eriksson
              • May 2010
              • 148

              Ursprungligen postat av Shepard
              Vattenbyten kan trigga lek. Vad det gäller pH är väl det viktigaste att det är stabilt, och inte velar upp och ner. Men i nuläget är det nog mest tid som gäller, de är nog inte riktigt redo, och har kanske inte bildat par än.
              Vad har ni för pH värden?

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av a.eriksson
                Vad har ni för pH värden?
                Jag kan kolla det sedan, sju kanske...

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  Som jag ser det så är det ganska irrelevant vad PH't är för normala människor.

                  Det som ärr intressant är att det är STABILT. Skit samma om det är 6 - 6,5 - 7- 7,5.

                  När jag var igång som värst med Bolivianer och Scalarar så gjorde jag så här för att trigga lek.

                  Dag 1-4, svält dom.
                  Dag 5-9, mata dom som fan, gärna då med mycket protein.
                  Dag 10, byt 20% vatten, och det skall då vara ganska kallt. Simulera regn.
                  Dag 11, byt 10% vatten till, simulera mer regn.
                  Dag 11-14, bra matning.

                  Slog sällan fel, brukade ligga diverse romkakor i karet runt dag 15-16.
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • a.eriksson
                    • May 2010
                    • 148

                    Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                    Som jag ser det så är det ganska irrelevant vad PH't är för normala människor.

                    Det som ärr intressant är att det är STABILT. Skit samma om det är 6 - 6,5 - 7- 7,5.

                    När jag var igång som värst med Bolivianer och Scalarar så gjorde jag så här för att trigga lek.

                    Dag 1-4, svält dom.
                    Dag 5-9, mata dom som fan, gärna då med mycket protein.
                    Dag 10, byt 20% vatten, och det skall då vara ganska kallt. Simulera regn.
                    Dag 11, byt 10% vatten till, simulera mer regn.
                    Dag 11-14, bra matning.

                    Slog sällan fel, brukade ligga diverse romkakor i karet runt dag 15-16.
                    Får testa det där nån gång sen Tack!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av a.eriksson
                      Vad har ni för pH värden?
                      Tror det var runt 6.5 när jag kollade senast, men som sagt, det viktigaste är att det är stabilt. Se'n kanske det är onödigt att det är Malawinivåer på det, det vill säga runt 8. Mina brukar leka då och då ändå, utan en massa hokus pokus, men om man gör som Ken så är det nog ett säkrare sätt att få lek.
                      Senast redigerad av Shepard; 18 March 2015, 09:28.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • a.eriksson
                        • May 2010
                        • 148

                        Ska ju som sagt snart köpa ett gäng små corydoras pygmaeus tror jag de blir, var den sorten affären kunde ta hem, vildfångade dessutom, om det är bra?
                        Kan dessa små corydoras ligga och mumsa i sig bolivianernas ägg eller yngel? Eller håller de bara till efter sanden hela tiden?

                        Kommentar

                        • a.eriksson
                          • May 2010
                          • 148

                          Har någon erfarenhet av dessa små corydoras? 😊

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Nog kan de äta yngel, liksom de flesta fiskar, men de är så pass små, så bolivianerna har nog inga större problem att hålla dem stången. Dessutom har de små munnar. Och när ynglen börjar simma är de ingen större fara.

                            Har haft pygmaeus några gånger, senast i ett 54-liters, där de fick några yngel, som jag faktiskt tror klarade sig.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Hur gick det för Eriksson då?

                              Kommentar

                              • Folkoan
                                • November 2017
                                • 1

                                Ursprungligen postat av HWH
                                Min erfarenhet säger att bottenytan är för liten för 3 par bolivianer. Men lagom för att köpa 6 fiskar. Det är en skillnad. Av de köpa Tadalafil på nätet receptfritt online apoteket fiskarna kommer ett kanske två par bildas och de svagaste fiskarna mobbas. De lämnar man då tillbaka. Kan dock varmt rekommendera bolivianer då de är tåliga och vackra fiskar. Men de är ju kaxiga de också, framförallt vid lek.

                                apistogramma har jag tyvärr bara döda fiskar att skryta med så där kan andra komma med bättre råd.
                                Högst - jag håller med!


                                Kommentar

                                Arbetssätt...