För runt fyra månader sedan köpte jag två Sajicaciklider. Med fenorna inräknade är de väl runt 10 centimeter, och hanen är något mindre. Problemet med dessa är att de aldrig lägger rom. Ibland gräver de lite och hanen spänner upp sig och "fladdrar" ner honan i gropen men sedan tröttnar de liksom och börjar göra andra grejer. Honans äggläggnings-grej blir också väldigt tydlig ibland, så det ser verkligen ut som att hon när som helst ska lägga romen men jag har _aldrig_ sett någon. Såhär har de hållt på ända sedan jag fick hem dem.
Jag vet att det är en hona och en hane då hanen har knallröda fenor och honan har knallgula när de "leker".
Akvariet är på 375 liter, och där bor bara fiskar som är rätt snälla mot dom och låter dom hålla på med sitt så de störs inte.
Jag byter väl runt 20% i veckan och jag har varit orolig att jag bytt för lite, men efter att ha bytt typ 70% pga en flytt så märker jag ingen skillnad i deras beteende ändå.
PHt ligger väl på 7,5 ungefär och vattnet är hårt.
Jag matar med frusen artemia, tre olika sorters torrfoder, Sera Fishtamin och svarta mygglarver. Oavsett hur jag än kombinerar fodret händer ingenting med deras beteende.
Akvariet är fullt av rötter och grottor.
Jag fattar verkligen ingenting. Finns det någon som gör det?
Jag vet att det är en hona och en hane då hanen har knallröda fenor och honan har knallgula när de "leker".
Akvariet är på 375 liter, och där bor bara fiskar som är rätt snälla mot dom och låter dom hålla på med sitt så de störs inte.
Jag byter väl runt 20% i veckan och jag har varit orolig att jag bytt för lite, men efter att ha bytt typ 70% pga en flytt så märker jag ingen skillnad i deras beteende ändå.
PHt ligger väl på 7,5 ungefär och vattnet är hårt.
Jag matar med frusen artemia, tre olika sorters torrfoder, Sera Fishtamin och svarta mygglarver. Oavsett hur jag än kombinerar fodret händer ingenting med deras beteende.
Akvariet är fullt av rötter och grottor.
Jag fattar verkligen ingenting. Finns det någon som gör det?
Kommentar