Skalarer i 240 l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Skalarer i 240 l?

    Hur många skalarer i vuxen storlek Kan man ha i 240 liter utan att det blir bråkigt?

    Har två små nu, men dem vill ju gärna vara flera...
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    #2
    Hur högt är karet? Skalarer är ofta mer begränsade av höjden än längden på karet

    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2893

      #3
      Jag tycker 5-6st när det gäller vuxna fiskar. Har haft det antalet i tidigare 240l utan att det ser "trångt ut", och ifall det inreds vettigt. Gissar att karet är 50cm högt ifall det är ett 240l med standardmått.

      Kommentar

      • man nam1
        • July 2011
        • 441

        #4
        Du bör inte kolla på Altum scalarer, då dom blir större än vanliga. Det finns också rikligt med odlingsvarianter kolla gärna på "Honey Blue" (min personliga favorit)

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2893

          #5
          Ursprungligen postat av man nam1
          Du bör inte kolla på Altum scalarer, då dom blir större än vanliga. Det finns också rikligt med odlingsvarianter kolla gärna på "Honey Blue" (min personliga favorit)
          +1

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Mer än ett lekpar kan bli bråkigt. Jag hade två par i ett 375-liters (150 cm långt) en gång, och de lekte i varsin ände av akvariet, och det var på gränsen att de tolererade varandra på det avståndet. Men singlar kan man kanske ha 5-6 stycken av i ett 240 (har själv 6 små blå amazon i ett 240, och de största börjar bli stora nog att de har börjat gruffa med varandra), men då krävs nästan att de är av samma kön, så rivaliteten blir mindre, för när de parar ut kan det bli en del bråk paren emellan.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • gickan_87
              • November 2003
              • 1873

              #7
              Tack för svaren!

              Honey blue är min favorit också

              Bara synd att den är slut överallt :/

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                #8
                Jag har sju stycken "Blå Amazon" i mitt 310L, och jag kommer nog till och med vilja ha färre när de är fullvuxna. Då har jag visserligen annan fisk också...

                Kommentar

                Arbetssätt...