Könsbestämma saijca ciklid-bebisar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FannyFiction
    • November 2013
    • 34

    Könsbestämma saijca ciklid-bebisar

    Jag fick i slutet på februari ett gäng saijca-yngel, ca 20st. Nu är de såklart lite större och man börjar ju undra när man kan se kön på dom, just nu ser det ut som ett stort gäng med grabbar, kan det vara så att vattenmiljön i mitt akvarium har gjort alla till hanar eller måste jag vänta längre för att bestämma kön?

    De är lite olika i storlekarna, den minsta är nog ca0,5-1cm lång och den största kanske 1,5-2cm om det är till någon hjälp!

    Sen när det blir dags för dom små liven att lämna boet, kan jag ge bort tex en hane till en vän eller bör de vara i par för att de ska vara lyckliga och visa alla färger? Jag vill ju att dom ska få det bra (:


    Hoppas det finns någon där ute som kan ge mig ett svar (:
    Fanny
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Har sett små sajica på kanske 4 cm eller så, där det tydligt syntes att hanarna hade röda fenor, och honorna hade gula. När de är så små som 1 cm, tror jag inte de har hunnit få så mycket färger än, men är osäker.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • FannyFiction
      • November 2013
      • 34

      #3
      Hej!

      okej, just nu ser alla barn ut som minipappor! Röda fenor och blå kropp med små ränder (:

      kanske får ha lite mer tålamod ändå!

      Kommentar

      Arbetssätt...