Apistogramma.Trifasciata

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

Apistogramma.Trifasciata

Jag såg några ursnygga trifasciator i butiken idag. Va väldigt nära att köpa ett par.**Men jag vill inte begå några misstag så jag lyckades hålla mig.I alla fall så undrar jag om det går att ha ett par i ett 240 liters med: 6 Bruna pennfiskar, 10 rubintetror, 5 små schackbrädesciklider och ett Dorsigeruspar?Det är främst schackbrädena jag är orolig över om Trifasciatan är för tuff mot dom? Vad tror ni? Är.det någon risk för tråkigheter så avstår jag...annars blir det nog ett par.*
    Mvh Jimmy
  • Inger H
    • December 2008
    • 11248

Trifasciatan är nog en av dom tuffaste och vackraste apisarna som jag har haft. Jag vet inte hur dessa är tillsammans med lite vekare ciklider, men med sina honor - om dom inte är på "hugget", så kan det gå riktigt illa. Jag hade många gömställen i mitt kar, men det slutade inte så bra för honorna.
    Det kanske har lyckats bättre för andra.

//Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Falconer
      • November 2005
      • 786

Det lät ju mindre bra...fler som har synpunkter?
      Tack för ditt svar, Inger.

Kommentar

• Inger H
        • December 2008
        • 11248

Ursprungligen postat av Falconer
        Det lät ju mindre bra...fler som har synpunkter?
        Tack för ditt svar, Inger.
        Kanske det kan gå bättre om man har flera "störfiskar", jag hade bara corysar och en hel del tetror i mitt kar.
        Hoppas att det dyker upp fler svar .

//Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• c90368
          • September 2006
          • 5973

Ursprungligen postat av Falconer
          Jag såg några ursnygga trifasciator i butiken idag. Va väldigt nära att köpa ett par.**Men jag vill inte begå några misstag så jag lyckades hålla mig.I alla fall så undrar jag om det går att ha ett par i ett 240 liters med: 6 Bruna pennfiskar, 10 rubintetror, 5 små schackbrädesciklider och ett Dorsigeruspar?Det är främst schackbrädena jag är orolig över om Trifasciatan är för tuff mot dom? Vad tror ni? Är.det någon risk för tråkigheter så avstår jag...annars blir det nog ett par.*
          Mvh Jimmy
          Trifasciata bryr sig inte om schackbrädesciklider över huvud taget, om de inte kommer för nära rom eller yngel.

Jag har haft den kombinationen flera gånger.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

Kommentar

Arbetssätt...