Diskus med räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kirre1
    • February 2012
    • 126

    Diskus med räkor

    Som rubriken lyder,går det bra med räkor och någon speciell sort so är bättre till diskus.
    Och varför skall man ha det,för och nackdelar,dom städar bra om jag förstått rätt!
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Den räkan jag skulle råda är den jag har själv, Körsbärsräkor eftersom den är tålig och klarar Diskusens temperatur på 28-30 grader. Mina Amanos klarar det lika bra. De tar alger och diverse skräp och överbliven mat i karet. Köper du 20 kommer du på sikt ha 100. Tror räklingarna fungerar som ett viss fodertillskott för Diskusarna. Men de tar inte de vuxna räkorna.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Kirre1
      • February 2012
      • 126

      #3
      ok
      Tack för snabbt svar,ska man ha några speciella växter,mossa som gömställe åt räkorna?

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        #4
        Räkor generellt gillar ju gömställen, men Diskus skitar ner. Ett Diskuskar ska ha gott om gömställen både för Diskus och räkor men det ska vara ställen som lätt släpper igenom vattenrörelser så det inte samlas smuts. Så i ett Diskuskar tror jag du får en smutssamlare med mossa. I mitt kar sitter de i Windelöw framförallt. Men nu har de iofs kaxat till sig så de börjar spatsera lite överallt faktiskt. Min favorit i Diskuskaret är Anubias och jättevallisneria. Bra hållbara blad som inte låter smutsen fastna utan glida igenom. Tömde själv stans affärer på Anubias när jag startade mitt. Idag hade jag skippat Windelöw. På botten funkar Cryptocoryne bra.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        Arbetssätt...