Blanda fjärilar & kakaduor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nissenfissen
    • November 2013
    • 19

    Blanda fjärilar & kakaduor?

    Har köpt mig ett kar på 112liter. Nu undrar jag om man kan blanda både fjärilsciklider och kakaduaciklider? Och hur många kan man ha i detta kar isåfall? Vill gärna ha ett litet stimm med rödmunstetror oxå. Kommer detta att funka? Tips mottages tacksamt!
  • Nissenfissen
    • November 2013
    • 19

    #2
    Gillar även gurami oxå. Kan man kombinera dessa fiskar?

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      #3
      Mitt tips är att acceptera att fjärilar är lite utmanande fiskar. Vilket är svårt, för de är så fina. Risken är att man misslyckas gång på gång och att man då tröttnar. Men med det sagt har jag fjärilar även om det ibland känns lite hopplöst.

      Så nu till din fråga. Det går helt säkert alldeles utmärkt att kombinera. Jag har fjärilar tillsammans med dvärgurami. Rödmunstetror har jag också, jättevackra fiskar som är otroligt fina i stim. Med massor av bråte i akvariet, växter, grenar, stenar, rötter, flytväxter så kommer de trivas.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Nissenfissen
        • November 2013
        • 19

        #4
        Jag har haft fjärilar förut å upplevde dom väldigt snälla mot alla andra fiskar, dock dog d tyvärr i vitaprick pga att jag fick med det på en molly från djuraffären:/ annars vare inga problem med dom, på vilket sett är dom utmanande?

        Då kan jag alltså ha gurami, fjärilar å rödmunn i samma kar? frågan är då hur många jag kan ha. Terrorns vill jg gärna ha ett stimm av pga tt dom ä stimmfisk men även för att det ä väldigt vackert som du sa vet du hur det är med kakaduacikliderna?

        Kommentar

        • Bo Andreasson
          • November 2012
          • 7

          #5
          Det går bra. Jag har kakaduor en hanne och två honor och de leker i två olika tegelgrottor. Mycket bra yngelvårdare- klarar att få fram yngel i sällskapsakvarium 110 l. Ett par fjärilsciklider leker också men rommen kläcks inte. De delar upp akvariet i revir när det är dags att leka.

          Kommentar

          Arbetssätt...