Lek hos apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Troja
    • February 2013
    • 91

    Lek hos apistogramma

    Hej

    har 2 st apistogramma hoignei 1 hane och 1 hona som går i ett lekakvarium har varit där i 2-3 månader men har inte hänt något.
    Jag har funderat på att skaffa en hona till men dom är så svåra att få tag i. Vet ni något annat sätt man kan få dom i lek?

    I akvariumet har jag 5 st kulhi ålar, 10 flamtetror, 1 ancistrusmal och 2 black molly. Ph är 6,5 och akvariumet är på 100 liter
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Det kan vara flera orsaker till att de inte har lekt, det blir inte automatiskt lek för att man har en hona och en hanne

    Hur gamla är dem, är du säker på att det är en hona och hane? många frågor jag vet men det underlättar att veta, har du en bild på dem och på karet ?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Troja
      • February 2013
      • 91

      #3
      Ursprungligen postat av PiaJo
      Det kan vara flera orsaker till att de inte har lekt, det blir inte automatiskt lek för att man har en hona och en hanne

      Hur gamla är dem, är du säker på att det är en hona och hane? många frågor jag vet men det underlättar att veta, har du en bild på dem och på karet ?

      Jag vet inte hur gamla dom är köpte dom i mars detta året. Väldigt svårt att få med dom på bild men här är akvariumet.

      @Forza_troja: http://t.co/yySus5Ibnp

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Ser fint ut

        om du köpte dem i mars så kan det vara så att de inte rikigt är könsmogna, de kanske var små när du köpte dem?

        Mitt råd är att vänta och se, en dag så kanske det blir lek men jag har haft apistogramma där det inte har blivit lek alls på över ett år.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        Arbetssätt...