Blåciklider i lek - så vackra!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anne Gisela
    • October 2012
    • 425

    Blåciklider i lek - så vackra!!

    De har lekt sen igår, och jösses så vackra de är i sin fulla prakt! Se bilder i min projekttråd, sista sidan:

    Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

    Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    ja det är riktigt snygga fiskar som tyvärr ofta glöms bort för den är ju så vanliga
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Anne Gisela
      • October 2012
      • 425

      #3
      Ja det är tråkigt, sällan man läser om dem här t ex, men de har ett väldigt intressant lekbeteende. Svårt att slita sig från karet!
      Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

      Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #4
        Jag fick se ett lekande par av blå cichlid i slutet av 1960-talet, och jag tror att det tillsammans med några andra händelser kom att påverka hela mitt liv rejält! Positivt alltså.

        När jag däremot för ca 10 år sedan plötsligt och oväntat skulle ta hand om 80 fullvuxna blå cichlider var det inte riktigt lika positivt. Det är vackra och trevliga fiskar som oftast är utmärkta föräldrar, men det är inte helt enkelt att bli av med fiskarna när ynglen vuxit till sig.

        Kommentar

        • Anne Gisela
          • October 2012
          • 425

          #5
          Ursprungligen postat av Erik Åhlander
          Jag fick se ett lekande par av blå cichlid i slutet av 1960-talet, och jag tror att det tillsammans med några andra händelser kom att påverka hela mitt liv rejält! Positivt alltså.

          När jag däremot för ca 10 år sedan plötsligt och oväntat skulle ta hand om 80 fullvuxna blå cichlider var det inte riktigt lika positivt. Det är vackra och trevliga fiskar som oftast är utmärkta föräldrar, men det är inte helt enkelt att bli av med fiskarna när ynglen vuxit till sig.

          Nej det är just det. Jag hyser inte så stort hopp om att det blir några överlevare med både eldbukar och scalarer i samma kar dock...
          Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

          Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

          Kommentar

          Arbetssätt...