Geophagus brasiliensis, yngelätare ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Geophagus brasiliensis, yngelätare ?

    Jag har en fundering som jag har grunnat en del på sen jag fick hem mitt par med Geophagus brasiliensis , de är ju bra yngelvårdare om jag fattat det rätt.
    Hur det då med säg yngel från apistogrammor eller andra ciklider i allmänhet, äter deras yngel med eller rör de inte dessa i tron om att de kan vara dess egna?
    Jag tror spontant att de äter andras yngel gladeligen men har funderat på detta och hoppas nån vet
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Tja, så länge de inte leker, så lär de betrakta alla yngel, och kanske även viss småfisk, som mat. När de har yngel själva, så finns väl kanske chansen att de försöker adoptera andra yngel snarare än att äta upp dem. Men nyss frisimmande Apistogrammayngel är väl mindre än nyss frisimmande brasiliensisyngel, så de kanske gör skillnad på dem.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Ja, då var det jag anade Tack för svaret
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Varsågod
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...