hjälp med skalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kingen82
    • December 2007
    • 33

    hjälp med skalarer

    Tja har fastnat för skalarer och köpte 3 st för en månad se och märke efter ett tag att 2av dom började jaga iväg den andre och jagade iväg neontetrorna och simmade alltid nära varandra m.m.
    Så jag frågade i min fiskeaffär o då sa dom att dom hade blivit ett par o sa åt mig att sätta dom två i ett eget kar med en växt o en kruka.....
    Det har jag gjort för en vecka sen och nu när dom är själva så verkar dom inte alls vara "kära" .
    Vad ska jag göra för att dom ska lägga ägg?
  • Wilhelm
    • October 2002
    • 604

    #2
    bara o vänta o se! Tog du ut rätt skalarer?
    Wilhelm
    Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
    www.ciklid.org www.aquafish.info

    Kommentar

    • Erik Åhlander
      • January 2006
      • 1881

      #3
      Eller sätt dit den tredje och plocka bort den som blir över när dom parat ut igen. Men troligen räcker det med lite tålamod. - Om du tog ut rätt scalarer.

      Kommentar

      • kingen82
        • December 2007
        • 33

        #4
        Ja det är jag säker på för den andre fick bara vara bakom pumpen när dom andra var i samma kar förutom vid matdax sen jagade dom in den igen vid pumpen....

        Kommentar

        • kingen82
          • December 2007
          • 33

          #5
          Bara det att dom inte putsar blad eller dylikt nu som dom gjorde innan utan bara simmar runt med varandra

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ibland kan nog ett miljöombyte få dem att "komma av sig" lite. De hittar nog tillbaka till rätt stämning igen. Är vattenvärdena och temperaturen ungefär samma i båda karen?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • kingen82
              • December 2007
              • 33

              #7
              Japp värdena är identiska forutom att där är annan miljö och att dom är ensamma

              Kommentar

              Arbetssätt...