220 liter vill ha par av något kul

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    220 liter vill ha par av något kul

    hej, jag har ett kar med ett par skalarer och 15-20 rödmunnar och några pansarmalar. jag skulle vilja ha ett par mellan stora fiskar med mer färg. Vad skulle passa? har mycke växter och rötter.

    mvh e

    Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    #2
    ingen som har förslag?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tänkte föreslå nyckelhålsciklid, som jag gillar skarpt, men även om den är fin att titta på, så har den väl inte särskilt mycket färg.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • eliyao
        • April 2011
        • 558

        #4
        Re: 220 liter vill ha par av något kul

        ja jag har tänkt dom men som sagt mer färg skulle vara kul

        Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2

        Kommentar

        • eliyao
          • April 2011
          • 558

          #5
          Re: 220 liter vill ha par av något kul

          ska kolla in dom, dom ser ganska roliga ut ändå. vilken region är dom på långt ner?

          Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ja, de brukar hålla sig rätt långt ner. Jag gillar deras utseende, med den varma senapsbruna färgen, gula bröstfenor, och blågråvita rygg/anal/stjärtfenor, och de långa fenvimplarna, som även honan får.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • eliyao
              • April 2011
              • 558

              #7
              Re: 220 liter vill ha par av något kul

              kolla lite på youtube dom såg fina ut men det är svårt att veta hane hona som jag förstår det?

              Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Har man ett par, så är det rätt lätt att se vilken som är vilken, men som halvvuxna kan det vara svårt. Honorna får dessutom längre fenspetsar än hanar av många andra arter. Det bästa är att börja med en grupp på ca 6, och låta dem para ut, och se'n byta in de som blir över. Då ökar chansen att inte bara få ett par, utan även ett bra par.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  #9
                  Ursprungligen postat av eliyao
                  ja jag har tänkt dom men som sagt mer färg skulle vara kul
                  Jag köpte sex boliviansjka fjärilar till mitt tvåhundraliters och måste säga att jag är mycket nöjd!
                  De lurar runt i bottenskiktet, gnabbas, brottas och spänner sig för varandra! Samtidigt låter de andra fiskar vara ifred, verkligen helfestliga djur!!

                  Kommentar

                  • eliyao
                    • April 2011
                    • 558

                    #10
                    jag hade fjärilar en gång, mitt kar va rätt nytt då+ att dom är ju inte så tåliga. men jag ska kolla dom också då dom är väldigt fina

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      #11
                      Bolivianska fjärilar skall ju vara tåligare, och de verkar må bra i mitt två månader nya akvarium!
                      Tänkte hålla dem med nyckelhål, men efter att jag köpt rödmunnstetror tycker jag det börjar se fullt ut...

                      Kommentar

                      • eliyao
                        • April 2011
                        • 558

                        #12
                        älskar mina rödmunnstetror, ja jag hade inte Bolivianska utan dom som är mer känsliga. jag får helt enkelt gå till min butik och se vad jag tycker. ingen annan som har förslag? vill ha nått som gå ganska lång ner i karet.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...