VF Apistogama borelli Opal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perlan
    • July 2012
    • 79

    VF Apistogama borelli Opal

    Hej. mina vildfångade Apistogama borelli Opal lekte för första gången för någon timme sen.
    om/när ynglena kläcks. vad matar man då med? antar att nykläckt artemia är rent för stort för dom?

    Mvh
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av Perlan
    Hej. mina vildfångade Apistogama borelli Opal lekte för första gången för någon timme sen.
    om/när ynglena kläcks. vad matar man då med? antar att nykläckt artemia är rent för stort för dom?

    Mvh
    Går dom själva, eller har du dom i ett sällskapskar?
    Om det är deras första lek, kan den ibland misslyckas - dom har liksom inte vanan inne, gällande det här med föräldrarskapet. Fast Borelliin brukar snabbt komma på det, och efter ett par lekar blir dom världens bästa föräldrar. Dina kanske klarar det galant första gången.
    Jag brukar inte mata med något speciellt - dom plockar det som åker ner på botten.
    Lycka till,

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Perlan
      • July 2012
      • 79

      #3
      Ursprungligen postat av Inger H
      Går dom själva, eller har du dom i ett sällskapskar?
      Om det är deras första lek, kan den ibland misslyckas - dom har liksom inte vanan inne, gällande det här med föräldrarskapet. Fast Borelliin brukar snabbt komma på det, och efter ett par lekar blir dom världens bästa föräldrar. Dina kanske klarar det galant första gången.
      Jag brukar inte mata med något speciellt - dom plockar det som åker ner på botten.
      Lycka till,

      //Inger
      Dom går i "dvärg" akvariet. ett 116 liters kar. 1 par Opal. 3 fjärilsciklider. 1 hanne 2 honor. och 4 L201 malar.

      Kommentar

      Arbetssätt...