Nyckelhåls ciklid och neon/kardinaler?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nailroth
    • July 2012
    • 108

    Nyckelhåls ciklid och neon/kardinaler?

    Hej, jag undrar om nyckelhåls ciklider funkar ihop med neoner och kardinaler. har bestämt mig för att sälja mina malawi då dom inte var min grej, och byta till min grej, så planen är att lägga ner mitt 100 liters akvarie för stunden kanske ha det som lek akvarium eller liknande.
    Jag har nu ett par neoner och kardinaler i 100 liters som då flyttar till 180 liters akvariet, men jag vill ju ha lite större ciklider i där med så då tänkte jag på nyckelhåls ciklid då jag vet att scalarer tar dessa tetror och nyckelhåls cikliden är ju liten men inte en mini som apisto är.

    Sen för att inte behöva skapa en ny tråd så frågar jag här, hur håller man liv i bakterier i ett lek akvarium? hade ju tänkt att stoppa i ciklider i mitt 100 liters för lek men akvariet kommer ju så tomt i ett par dagar åt gången och om inget skiter i akvariet har ju inte bakterierna något att äta.
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Nyckelhåls ciklid och neon/kardinaler?

    Det går utmärkt med Nyckelhål och Kardinaler eller Neontetror. Det enda jag har märkt är att räkor är högintressant däremot. Men dessa tetror går fint.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    Arbetssätt...