Vilka centralamerikanare passar ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anakin88
    • June 2012
    • 38

    Vilka centralamerikanare passar ihop?

    Hej på er, har en fråga till er ciklid experter, vilka amerikanska ciklider fungerar tillsammans med Jack Dempsey och Påfågelciklid? Har nämligen börjat fundera på att skaffa mig en ny ciklidart, kanske guldsömciklid eller blåciklid? Antar att det får vara ett tuffare variant som inte låter sig trakasseras då speciellt Jack Dempsey kan vara ganska påträngande emellanåt..

    Vilka tror ni skulle funka bäst?
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Hur stort är akvariet? Kvittar det om det är syd eller centralamerika?
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Tobbe R
      • May 2009
      • 654

      #3
      Ursprungligen postat av Anakin88
      Hej på er, har en fråga till er ciklid experter, vilka amerikanska ciklider fungerar tillsammans med Jack Dempsey och Påfågelciklid? Har nämligen börjat fundera på att skaffa mig en ny ciklidart, kanske guldsömciklid eller blåciklid? Antar att det får vara ett tuffare variant som inte låter sig trakasseras då speciellt Jack Dempsey kan vara ganska påträngande emellanåt..

      Vilka tror ni skulle funka bäst?
      Om du inte skaffat nytt kar så är ditt 300 liters för litet till de fiskar du har så det är i vilket fall inte aktuellt med ytterligare arter.

      Tobbe

      Kommentar

      • Anakin88
        • June 2012
        • 38

        #4
        Ursprungligen postat av Tobbe R
        Om du inte skaffat nytt kar så är ditt 300 liters för litet till de fiskar du har så det är i vilket fall inte aktuellt med ytterligare arter.

        Tobbe
        Mitt akvarie är på 540 liter. Spelar ingen roll om de är syd eller centralamerikaner, funderar mest på vilka varianter som funkar ihop med JD och påfågel.

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #5
          Jag hade nöjt mig mer än väl. Påffar blir för stora för ett 540 också. Det är knappast ett alternativ att skaffa mer arter.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          Arbetssätt...