Blivit med diskus, hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Blivit med diskus, hjälp!

    Våran butik ska lägga ned och hade halva priset på allt i butiken. Har länge gått och kikat på diskusarna men eftersom dem är så dyra och känsliga så har jag inte vågat.

    Idag köpte jag deras 3 sista, två röda och en blå. Vad bör jag tänka på nu i början?

    Akvariet rymmer 240 liter och diskusarna är 12 och 14 cm. Och kag på onsdag köpa en till blå utan att det blir problem?
    Vilken temperatur vill dem ha? Har 26 nu men antar de vill ha varmare?

    Hur ofta mata? Har oxhjärta och diskusmix + granulat.
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Det finns många trådar här på forumet om diskus - så läs, läs och åter läs....

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • woodlund
      • December 2011
      • 666

      #3
      Till att börja med kan jag bara gratulera dig

      Diskus behöver ha mellan 28-30 grader varmt vatten för att trivas bra , vattenbyte på 30% en gång i veckan räcker bra om du har ett bra filter .
      Själv kör jag enbart ett högproteins granulat som jag köper från Tonys Diskus och det funkar bra för mig och jag matar 3 ggr om dagen .
      Om det är något mer du undrar över är det bara fråga på , det finns många kunniga på diskus här på forumet men det bästa råd jag kan ge dig såhär i början är att iaktta dina nya fiskar noga så lär du dig se hur de beter sig och om något ändrar sig och ser fel ut.
      1900Liter Diskusvatten


      Medlem i NDSS www.diskusforum.se

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        Okej, ska söka bland trådarna Men tror ni jag törs köpa en till turkos på onsdag i en annan butik? Eller är det stor risk för att den blir utstött?

        Kommentar

        Arbetssätt...