Apistogramma + räkor = sant?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johnsson_82
    • March 2012
    • 289

    Apistogramma + räkor = sant?

    Jag har ett par Apistogramma viejita och en fjärilsciklidhane i mitt akvarium. Jag skulle vilka släppa ner ett gäng körsbärsräkor för att få lite bättre städning på bottnen. Men kommer dessa räkor bli mat till mina ciklider?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kan de gå in i munnen på cikliderna så är det risk att de gör det med.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Men räkorna är bra käk för fiskarna, om man vill se det så
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • johnsson_82
        • March 2012
        • 289

        #4
        Ursprungligen postat av PiaJo
        Men räkorna är bra käk för fiskarna, om man vill se det så
        Ja, det optimala hade ju varit om man kunde få några vuxna individer av körsbärsräkor att överleva och sedan låta dem yngla av sig där de små räkorna blir mums för cikliderna.

        Men frågan är om man vågar släppa ner några räkor överhuvudtaget, de kanske blir mat direkt?! Är det någon som lyckats med kombinationen?

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Tror inte körsbärsräkor har några som helst problem med apistogrammor. Det gick i alla fall bra med både borelli och palettciklider här.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Ferengi
            • August 2008
            • 399

            #6
            Jag hade Red Crystal räkor med mina Bolivianer, fungerade utmärkt tills jag släppte ner två stycken Schackbrädes botior. Då flydde räkorna och det gjorde dom rätt i... Nu bor de överlevande i ett eget akvarium ;-)

            Kommentar

            Arbetssätt...