vad gör Doris?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blåsippa
    • April 2012
    • 44

    #16
    hm, så honorna är aggressiva emot varandra och lägger ägg utan att dem är befruktade? dom andra va ju runt henne för att käka, dom hajjade direkt att hon bajsade mat.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Äggen blir inte befruktade förrän honan lägger dem. Vartefter honan lägger äggen, så simmar hanen efter, och befruktar dem. Att två honor "leker" i avsaknad av hane är inte särskilt ovanligt, och det händer nog att honor lägger ägg ensamma också, och i dessa fall så blir det såklart inget av äggen, eftersom de inte blir befruktade.

      Honor, liksom hanar, kan vara aggressiva mot varandra. Har man bara honor, misstänker jag att de kan bli aggressivare mot varandra, än om man bara har hanar, eftersom honor kan bilda "par", ägna sig åt lekbeteende med varandra, och lägga ägg, vilket kan göra andra honor i akvariet till rivaler. Hanar däremot tror jag kan vara lite lugnare sinsemellan, om där inte finns några honor att bråka om.
      Senast redigerad av Shepard; 26 August 2012, 13:55.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      Arbetssätt...