60 l akvarium .snälla läs och svara

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moppan
    • April 2012
    • 47

    60 l akvarium .snälla läs och svara

    Jag har alltid älskat ciklider men jag har bara ett 60 liters akvarium ( )
    Vilken art dvärg ciklider kan man ha i ett 60 l akvarium?
    Och isåfall hur många?
    //Moppan
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #2
    Lamprologus multifasciatus

    Apistogramma borellii


    De två jag kommer på just nu.

    Två ciklider med helt olika ursprung och krav på vatten och inredning, så nu får du läsa på innan du bestämmer dig för vilken du vill ha.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Lamprologus är dock afrikanska, och även om de hör hemma i den afrikanska forumkategorin, så är det väl mest snäcklekare, och bland amerikanska dvärgciklider kanske nå´n Apistogramma, som skulle funka i ett 60-liters. De flesta amerikanska dvärgciklider kräver nog lite större kar.
      Senast redigerad av Shepard; 13 July 2012, 00:26.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #4
        Ursprungligen postat av Animaniac
        Lamprologus är dock afrikanska, och även om de hör hemma i den afrikanska forumkategorin, så är det väl mest snäcklekare, och bland amerikanska dvärgciklider kanske nå´n Apistogramma, som skulle funka i ett 60-liters. De flesta amerikanska dvärgciklider kräver nog lite större kar.
        Helt rätt, tänkte inte på vilken tråd frågan stod i.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av c90368
          Helt rätt, tänkte inte på vilken tråd frågan stod i.
          Tja, tycker ändå att det var bra att du tog upp dem, då de väl är några av de få ciklidtyper som passar i ett 60-liters Jag har en hane och en hona av Apistogramma viejita II i ett 54-liters ihop med ett litet gäng risfiskar (Oryzias woworae), och det funkar bra, så nå´n Apistogramma är väl vad jag skulle rekommendera, så länge vi är i den här forumkategorin.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • LS10
            • November 2010
            • 258

            #6
            Jag har ett apistogramma borellii-par i ett 60 liters, har bara haft dem i ca 2 veckor men honan har redan frisimmande yngel!
            Så än så länge verkar de trivas iallafall.

            Kommentar

            Arbetssätt...