scalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bigtony
    • February 2012
    • 73

    scalare

    Idag blev det inköp av 7 stycken scalarer alla runt 4 cm hur lång brukar dom bli innan dom börjar bilda par?

    färgerna på dom blev 3 stycken blue diamond och 2 stycken peruaner och 2 stycken gula
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Det kan gå ganska fort, mina var kanske runt 5-6 cm Köp d50+ och mata med så växer de fort och blir fina.

    hur stort är akvariet?
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • bigtony
      • February 2012
      • 73

      #3
      okej inte så långt dit då hehe
      okej d50+ vet jag faktiskt inte va de är.. håller på och förnyar mina akvarie kunskaper nu då de var några år sen ja hade akvarium sist

      540 liters har jag så där ska dom passa bra hoppas ja

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        #4
        Ursprungligen postat av bigtony
        okej inte så långt dit då hehe
        okej d50+ vet jag faktiskt inte va de är.. håller på och förnyar mina akvarie kunskaper nu då de var några år sen ja hade akvarium sist

        540 liters har jag så där ska dom passa bra hoppas ja
        Det är ett foder som tillverkas av tropical, borde finnas i din lokala affär!

        Kul, det kommer att se majestätiskt ut i ett 540 när de växt till sig Hur har du inrett? Vad har du mer för fisk i? Tusen frågor men jag tycker alltid att det är kul att ställa frågor.

        Man kan ju även ladda upp bilder, vi externa sidor om man inte är guldis men vi gillar verkligen bilder
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • bigtony
          • February 2012
          • 73

          #5
          okej ska kika på de nästa gång jag ska till zoo butiken då

          kan tänka mig de
          2 stora rötter har jag och nån grotta och lite platta stenar och samoa grus från gibbon som inte skulle höja ph värdet.
          Växter är det en del jättevallisnaria och svärdplantor bleheri och ozelot.. och cryptocoryne å nån röd växt som är en alternathera tror ja
          i fisk väg är de:
          6 stycken nyckelhålsciklider. äter ur handen nästan fast dom brukar vara skygg
          15 stycken rosentetror whitefin
          4 stycken siamensisar
          11 stycken sterbai pansarmalar som är väldigt fega lär ja säga

          jo men har ingen annan kamera än på mobilen just nu och den funkar inte haha

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            #6
            Det låter ju asbra Inte en för blandad kompott. Sen har du ju ett av de bästa måtten på karet också, 540 är fina grejer.

            Häng kvar på forumet och fixa in lite bilder någon gång
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • bigtony
              • February 2012
              • 73

              #7
              jo då instämmer nä vill inte ha för mycket med fisk.. sugen på nån mer ciklid men brukar få problemet att dom är aggressiv mot mina sterbaier :S
              jo 540 är helt lagomt de tänker inte skaffa nått större så länge jag bor på översta våningen utan hiss i allafall haha

              jo då är kvar på forumet får se om man kostar på sig ett gold member medlemskap sen.. men annars är ju de här forumet kanon bra och söka info om saker å ting

              Kommentar

              Arbetssätt...