söker påfågelabbore

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mangan62
    • October 2011
    • 2

    söker påfågelabbore

    har sökt o frågat i ett par affärer ingen vet var man kan få tag i dom är det någon som har en aning. skulle vilja ha 2st på en 20-25cm de värkar vara mäktiga firrar.....
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Enligt akvarielagrets fisksök så har både imazo och akvarieteknik cichlor att beställa. det verkar även finnas cichla hos glaser och några övriga grossister också. Kolla även på köp o sälj sidorna på diverse akvarieforum.
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #3
      Ursprungligen postat av Mangan62
      har sökt o frågat i ett par affärer ingen vet var man kan få tag i dom är det någon som har en aning. skulle vilja ha 2st på en 20-25cm de värkar vara mäktiga firrar.....
      Hur stor damm skall du till dessa?
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        20-25 centimeter?
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • SneakySteve
          • July 2010
          • 425

          #5
          Ursprungligen postat av bossep
          Hur stor damm skall du till dessa?
          Även fast jag anar viss ironi i ditt svar här bosse så vore det riktigt häftigt med påfåglar i en damm. Undra hur bra de skulle må i kallvatten.. (; de bor i sydamerika normalt va?
          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            #6
            Ursprungligen postat av SneakySteve
            Även fast jag anar viss ironi i ditt svar här bosse så vore det riktigt häftigt med påfåglar i en damm. Undra hur bra de skulle må i kallvatten.. (; de bor i sydamerika normalt va?
            Ja dessa grabbar bor i Sydamerika!
            Det var faktiskt inte ironiskt. Jag tycker själv det vore läckert med en stor inomhusdamm. En del har ju tempererad pool så varför inte fiskdamm om man är nördig nog?
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • SneakySteve
              • July 2010
              • 425

              #7
              Ursprungligen postat av bossep
              Ja dessa grabbar bor i Sydamerika!
              Det var faktiskt inte ironiskt. Jag tycker själv det vore läckert med en stor inomhusdamm. En del har ju tempererad pool så varför inte fiskdamm om man är nördig nog?
              Ja jo varför inte? Dock med alla besvikna grannbarn över fel sorts "fiskdamm" som följd... (; men visst vore det coolt.
              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

              Kommentar

              • bossep
                • March 2010
                • 4447

                #8
                Ursprungligen postat av SneakySteve
                Ja jo varför inte? Dock med alla besvikna grannbarn över fel sorts "fiskdamm" som följd... (; men visst vore det coolt.
                Eftersom jag bott/bor i tropikerna stor del av livet har min dröm alltid varit en naturpool med fisk och exempelvis kajmaner. Men jag har alltid blivit nedröstad och eftersom jag är ekolog så blir det ingen vanlig pool så det så! Nu har jag fått en bundsförvant i min dotterson Fabian. Han har långt gångna planer på en damm som kan vara halva inne och halva ute alternativt med ett växthus över. Problemet är att han tror att Morfar äger alla pengar på banken…
                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                Kommentar

                • gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

                  #9
                  Ursprungligen postat av bossep
                  Eftersom jag bott/bor i tropikerna stor del av livet har min dröm alltid varit en naturpool med fisk och exempelvis kajmaner. Men jag har alltid blivit nedröstad och eftersom jag är ekolog så blir det ingen vanlig pool så det så! Nu har jag fått en bundsförvant i min dotterson Fabian. Han har långt gångna planer på en damm som kan vara halva inne och halva ute alternativt med ett växthus över. Problemet är att han tror att Morfar äger alla pengar på banken…
                  tycker Fabian har en sund ekonomisk inställning där Bosse, skippa kajmanen och gör det till en badbar fiskdamm, många här i swedala börjar göra så med sina koi dammar asså kombinera pool och damm i stort sett behöva bara ett större filter och gummi matta iställer för pvc duk...
                  Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                  Kommentar

                  • bossep
                    • March 2010
                    • 4447

                    #10
                    Ursprungligen postat av gonzo44
                    tycker Fabian har en sund ekonomisk inställning där Bosse, skippa kajmanen och gör det till en badbar fiskdamm, många här i swedala börjar göra så med sina koi dammar asså kombinera pool och damm i stort sett behöva bara ett större filter och gummi matta iställer för pvc duk...
                    Ack ja om du och Fabian hade rätt! Satt faktiskt och tittade lite på gummiduk och man behöver nog en smärre bank om det skall gå att lösa! Men tanken finns där var så säker!

                    Vet inte om du hört hans kommentar om min lilla stuga. Morfar vi fyller kåken med akvarier du bor ju bra i husvagnen!
                    “You can’t see the future if you don't know the history.”
                    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      #11
                      Ursprungligen postat av bossep
                      Ack ja om du och Fabian hade rätt! Satt faktiskt och tittade lite på gummiduk och man behöver nog en smärre bank om det skall gå att lösa! Men tanken finns där var så säker!

                      Vet inte om du hört hans kommentar om min lilla stuga. Morfar vi fyller kåken med akvarier du bor ju bra i husvagnen!
                      jo den har jag läst här någonstans och det kan jag säga att det är en riktigt bra kommentar..
                      jo det här med damm är ingen billig historia direkt...
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        #12
                        jag har en 14åring här som tror jag är pojken med guldbyorna
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • Mangan62
                          • October 2011
                          • 2

                          #13
                          tack för hjälpen mvh Magnus

                          Kommentar

                          • putte90
                            • July 2010
                            • 62

                            #14
                            Dom finns hos både imazo och hos akvarieteknik... fråga efter cichla occelaris på imazo och på akvarieteknik har dom lite dyrare varianter som cichla orinocco,kelberi och azul. men dom kostart ca 500-1100kr/st.
                            occellarisen kostar blygsamma 60kr/st.. dock är dom felmärkta. de är i själva verket cichla monoculus imazo har men det är den vanligaste och kanske den snyggaste cichlan...

                            mvh patrick

                            Kommentar

                            • putte90
                              • July 2010
                              • 62

                              #15
                              dom stora cichlorna brukar snitta på ca 45-50cm i akvarium... riktigt bra förhållanden så får du upp dom till 60... men det kräver ett modell större burk ^^

                              Kommentar

                              Arbetssätt...