Stressad Sajica?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredde85
    • December 2011
    • 135

    Stressad Sajica?

    Köpte idag 2 nya sajica ciklider en hona en hane skulle det vara, Hanen har simmat längst ruterna till och från samt ibland gnidigt sig på viss akvariedekoration medans honan bara simmad med honom och vad jag anser varit ställd av hans beteende. (dem har båda två ätit)
    det känns som cikliden är lite stressad av någon anledning. jag har förutom dem en gul fjärilsciklid som är väldigt dominant i karet, så fort jag släppte i dem 2 nya cikliderna var den lille fjärilscikliden på dem och förföljde båda två och gjorde små attacker, (fjärilen är mindre än båda två) men kan det vara så att den känner sig stressad av den här fjärilen? jag har ett till akvarium på 80 liter som jag tänkte släppa i den lille fjärilen men är det lönt? jag har just nu 375 liter där sajicerna hålls i med 2 panaquer, 15 pansarmalar, 4 scalarer, 3 praktbotier (små) 10 kardenal tetror och 7 kilfläckar. och där är vad jag anser som tillräckligt med gömställen dock är alla gömställen oftast ockuperade av någon av de bottenlevande fiskarna.

    Har ni någon aning om det kan vara? kan det vara så att den är stressad i sitt nya kar och att den vänjer sig eller kan det vara något annat? värdena i karet är som dem ska, lagom surt, ingen eller väldigt lite nitrit.

    Mvh fredde
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Lugna dig ett par dagar, fortsätter problemet skulle jag bli väldigt förvånad.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • fredde85
      • December 2011
      • 135

      #3
      Jag tänker också i dem banorna, men man blir lätt uppjagad, det kan vara så att den är mentalt svag för den var i ett 60 liters kar med ja ungefär 10-15 andra sajicas i affären. hoppas den tar åt sig

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det lär den säkerligen göra!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • fredde85
          • December 2011
          • 135

          #5
          Håll tummarna, och skönt att du svara, det lättar mitt bekymmer, jag önskar dig 1000 år av lyckad akvarieaktivitet!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Ojdå, bara 965 år kvar då...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • fredde85
              • December 2011
              • 135

              #7
              Nej 1000 år från och med inatt

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #8
                Ursprungligen postat av fredde85
                Nej 1000 år från och med inatt
                Ah, det tackar jag för!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • fredde85
                  • December 2011
                  • 135

                  #9
                  Anders, tror du att den lille fjärilen kan ställa till med detta så att jag borde flytta den till det lilla akvariet?

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Nej, det tror jag knappast.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • fredde85
                      • December 2011
                      • 135

                      #11
                      ok, ja vi får se om några dagar. jag återkommer! adios amigo och du här är en låt till dig http://www.youtube.com/watch?v=gg4z_222FC4

                      Kommentar

                      Arbetssätt...