lek beteende på choklad ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firejackan
    • August 2004
    • 616

    lek beteende på choklad ciklider?

    Har 4 st utav dessa fina fiskar, de 2 största verkar ha ngt fuffens för sig. En utav dem jagar den andra och blåser upp sina gällock, båda 2 jagar bort de 2 mindra chokladerna dessutom. Är detta deras lek beteende? Kan inte påstå att de är "stora" utan kanske 8-10 cm är de kanske. Fisken som blir jagad har även ett vitt märke på sidan, ser ut som ett bitmärke. Ja jag r nyfiken på om det är lek på gång eller revirstrid?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Håller de ihop, och verkar intresserade av en viss plats, och putsar på den?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • firejackan
      • August 2004
      • 616

      #3
      nix ^^ men den som blir jagad stannar och typ vibrerar ibland. mot jagaren

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Vibrerar de inför varandra är det nog en hane och en hona åtminstone Och vibrerande brukar tyda på lekbeteende.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • firejackan
          • August 2004
          • 616

          #5
          jo och det är nog helt klart bossen i akvariumet som jagar, märkte nu när jag verkligen inspekterade de andra 3 att alla har små bitmärken. och tror mina bolivianer slipper häktningsorder..

          Kommentar

          Arbetssätt...