Nyckelhålen har rommat, dock dålig timing! Hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Squidd
    • February 2011
    • 63

    Nyckelhålen har rommat, dock dålig timing! Hjälp

    Hej, jag har lite problem och lite funderingar.. Under de senaste tre månaderna har jag haft sjukt mycke att göra så jag har kanske inte varit så duktig med skötseln av mitt 125liters.. I de karet har ja ett par nyckelhålsciklider som har varit ganska elaka med varande. Jag hade lagt in en platt sten i fall att de skulle hända nått men hade inte speciellt stora förhoppningar men nu helt plötsligt, när ja kom hem igår så hade dom såklart mot alla odds rommat :O Men, de dumma är att jag ska flytta om 5 dagar.. Det är inget måste att jag ska flytta akvariet på en gång men jag vill gärna flytta de så snart som möjligt till mitt nya ställe... Så, hur länge tar de innan de kommer ut något ur den lilla rommen och hur länge borde ja vänta innan jag kan flytta dom små? om ja nu kan flytta dom alls? :O Å sen måste ynglen hänga me honan eller bör ja flytta dom till ett litet akvarium tills dom växt på sig? Se, 100 frågor.. Ja behöver bara så mycke tips som möjligt just nu :P Sen, borde ja byta vattan nu då ja inte bytt på ett ganska bra tag? ja tänkte för att romman ska få bättre förhållanden eller ska ja byta med försiktighet? Hjälp..

    Kan ju bara tillägga att i akvariet simmar även glödbands tetror, ett skäggmunns par med en massa yngel i olika storlekar och några marmorerade bilbukar.

    Sen ett annat problem, jag trodde ju som inte att de skulle bli små båbisar så stenen ligger väldigt nära insuget till pumpen, vilket känns väldigt dumt nu.. Nå tips på hur ja ska göra?

    Jag vet att det är ganska stor risk att de skiter sig då de är ciklidernas första försök, men honan verkar iaf veta vad hon gör. Hon är jätte beskyddande och jagar bort alla som komemr nära och hon lämnar aldrig dom små. Hon simmar hela tiden precis över rommen och fläckar på som fan.

    Ja som sagt, en massa problem här så alla tips eller hjälpande svar är väldigt uppskattade Skulle va kul om ja lyckades behålla dom här små :P
    Squidd Squidd
  • Squidd
    • February 2011
    • 63

    #2
    Nu har hon börjat käka upp rommen dock
    Squidd Squidd

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Då löste sig det problemet....men de är snart på det igen!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Squidd
        • February 2011
        • 63

        #4
        haha jo de gjorde de verkligen :P Ja jag får väl hålla tummarna på att de händer fler gånger :P
        Squidd Squidd

        Kommentar

        Arbetssätt...