Äntligen Diskusyngel =D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bass
    • October 2010
    • 379

    Äntligen Diskusyngel =D

    Hej!
    Har ju visat upp mitt (enligt mig) otroligt fina diskuspar som lekt i flera månader nästan varannan vecka.
    Jag har försökt få dom att fokusera på annat, men det har varit omöjligt trots att de fick gå i sällskapskaret.

    Nu flyttade jag i alla fall tillbaka dom till lekkaret för att ge dom en ärlig chans... och det verkar verkligen som att de har full koll på vad de gör!!
    Äntligen!

    Jag har säker 100 yngel som i dag borde vara runt 7 dagar (från att de kläcktes)
    Ska fösöka kläcka lite artemia idag och i bästa fall introduceras levande föda imorgon =)
    Har en film som är ett par dagar gammal.. de är mycket större idag.. återkommer med nya filmer på hur det går i denna tråd sen


    Här är en liten film på när de bråkade lite om vem ska som få bära ungarna (tror jag att dom gör i alla fall)
  • Bass
    • October 2010
    • 379

    #2
    Film från idag. 7 dagar gamla

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av Bass
      Så kul med yngel Bass. Lycka till med dom.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • woodlund
        • December 2011
        • 666

        #4
        Nu blir jag sjuk , hoppas att jag får se samma syn i våran tank om några månader när våra diskus är fullvuxna .

        Och jag måste säga att det är inte bara du som tycker att du har ett otroligt fint lekpar där , lycka till och håll oss uppdaterade under dina yngels uppväxt
        1900Liter Diskusvatten


        Medlem i NDSS www.diskusforum.se

        Kommentar

        • Bass
          • October 2010
          • 379

          #5
          Tack så mycket! =)
          Idag fick de Artemia för första gången.. fullt med artemia som simmar i karet men de fattar inte att det är käk än ^^

          Kommentar

          • Bass
            • October 2010
            • 379

            #6
            Idag är de 16 dagar gamla. Jäklar va de växer =)



            Edit: Någon som vet varför man bara ser halva filmen nu när man länkar till youtube. Har hänt flera gånger på detta forum nu =/

            Kommentar

            • Bass
              • October 2010
              • 379

              #7
              Hmm konstigt med halva filmer..

              Kommentar

              • woodlund
                • December 2011
                • 666

                #8
                Jag vet inte hur lång filmen var ursprungligen men den 2.13 som ligger här spelades iallafall upp bra , de ser hur friska och krya ut som helst

                En fråga , jag har hört att man inte ska ha ynglen i samma tank som föräldrarna för länge då slemmet på de föräldrarnas skin blir som gift för ynglen efter ett tag , är detta något du hört också och isåfall hur länge har du ynglen ihop med de föräldrarna ?
                1900Liter Diskusvatten


                Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                Kommentar

                • Bass
                  • October 2010
                  • 379

                  #9
                  Tjenare!
                  Nu verkar det fungera, det var alltså halva bilden bara här i forumet =)

                  Ang. föräldrarna. Nej jag har aldrig hört det faktiskt. Men däremot har jag hört att man ska separera dom om det blir för jobbigt för föräldrarna, eller om någon av dom blir aggressiva mot ynglena.
                  Händer inget speciellt kommer jag separera dom när fiskarna accepterar annan mat än artemia.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...