Multispinosa, lekt igen men två honor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoomi
    • August 2004
    • 829

    Multispinosa, lekt igen men två honor

    Nu är mina multispinosa i full gång med att "leka" och de har redan fyllt en hel stenvägg med små små ägg..

    Saken är den att båda har stora äggläggningsrör och jag är därför övertygad om att båda är honor.

    Detta är andra gången de leker och kommer de fortsätta leka trots att de inte har någon chans att få yngel?

    Sen till min huvudfråga, vad hade hänt om jag införskaffade några till multispinosa, hade de brutit upp sitt äktenskap för att hitta en hanne eller trivs de som det är i dagsläget? (alltså måste jag separera dem för att de ska fatta att hona+hane=sant?)
    Senast redigerad av zoomi; 13 November 2011, 18:35.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Du kan nog köpa varsin hane åt dem, eller byta ut den ena honan mot en hane. Honor leker nog bara med honor om det inte finns nå´n hane.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • zoomi
      • August 2004
      • 829

      #3
      Hmm, idag började de slåss väldigt hårt inbördes, jawlockade flera gånger och de höll i länge, såg hur deras "läppar" blev lite trasiga men visste inte vad jag skulle göra..

      Nu bråkar de inte utan de vaktar sina ägg tillsammans som de lagt i en liten grotta.

      Kolla videon för att se, de simmar i cirklar med varandra och bråkar kraftigt! (särskilt 01:50)
      Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Ser ut att vara två honor ja. Har aldrig haft nå´t multispinosapar (hane och hona) som har slagits, och definitivt inte sådär
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • zoomi
          • August 2004
          • 829

          #5
          Nä, det gick rätt tufft till.. men nu är de bara i sin grotta, än är äggen gula, de la dem igår eftermiddag så trodde de nästan skulle vara borta vid det här laget.

          Hur ska man gå tillväga om de fortsätter bråka? kommer de sluta upp när de bestämt vem som är mest butch eller bör man dela på dem?
          Slutligen, ska ja ha i salt eller något för att hjälpa läka såren eller något? (ovanför multisarnas grotta har två juvelciklider dagis med ca 40 yngel så kommer salt isåfall döda ynglen?)

          Kommentar

          Arbetssätt...