Leken har börjat!! =D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diozz88
    • September 2011
    • 341

    Leken har börjat!! =D

    Kom nyss in genom dörren, värmde lite rester och satte mig i soffan.. Så slänger jag en blick på akvariet..

    Guldsömmarna har nån form av ritual för sig... De även har börjat putsa frenetiskt på två ställen i akvariet, och honan e smällfet...=D och de är lite griniga mot resten av invånarna i akvariet, eller honan i alla fall, hanen är lika lugn och harmonisk som vanligt medan honan e den som i vanliga fall har lägst rang i akvariet plötsligt är den som bestämmer..

    Wiee!! =D Hoppas, hoppas, hoppas att jag inte har fel.. Hade varit jätteroligt med små-stygn () som simmade runt bland de stora sömmarna...=D
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Ursprungligen postat av Diozz88
    Kom nyss in genom dörren, värmde lite rester och satte mig i soffan.. Så slänger jag en blick på akvariet..

    Guldsömmarna har nån form av ritual för sig... De även har börjat putsa frenetiskt på två ställen i akvariet, och honan e smällfet...=D och de är lite griniga mot resten av invånarna i akvariet, eller honan i alla fall, hanen är lika lugn och harmonisk som vanligt medan honan e den som i vanliga fall har lägst rang i akvariet plötsligt är den som bestämmer..

    Wiee!! =D Hoppas, hoppas, hoppas att jag inte har fel.. Hade varit jätteroligt med små-stygn () som simmade runt bland de stora sömmarna...=D
    Då håller vi tummarna stenhårt! Kolla om du kan länka hit några bilder - alltid lika kul att kolla på!

    Kommentar

    • Akvarieentusiasten
      • September 2011
      • 224

      #3
      Gud vad roligt! håller tummarna för att det är nåt på g!
      /Cicci

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        bli inte besviken om äggen försvinner/äts upp bara. de kanske behvöer ett par ggr på sig för att fatta.

        Kommentar

        • Diozz88
          • September 2011
          • 341

          #5
          Hehe, håller tummarna för att de blir nått, och för att de ska förstå hur man är som förälder..=P

          Videoklipp på ingång!=P

          Kommentar

          • Diozz88
            • September 2011
            • 341

            #6
            Det går vääääldigt segt för ett videoklipp att laddas upp om man använder mobilt bredband.... >.<

            ungefär en kvart kvar....................

            Kommentar

            • Diozz88
              • September 2011
              • 341

              #7


              Så!!=D

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                Där är defenitivt något på gång . Vi håller tummerna och servad som händer^^.
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • Diozz88
                  • September 2011
                  • 341

                  #9
                  Så va det de här med tålamod...... Skulle helst vilja stoppa ner händerna och "klämma" ut rommen ur henne nu..=P Tror dock inte det skulle vara så uppskattat....=P

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #10
                    Ursprungligen postat av Diozz88
                    Så va det de här med tålamod...... Skulle helst vilja stoppa ner händerna och "klämma" ut rommen ur henne nu..=P Tror dock inte det skulle vara så uppskattat....=P
                    Ja, det är la vackert att se - där är det lek när som helst! Och det där med tålamod - Jag brukar vara ett redigt tjôtigt pain in the ass med folk här på forumet om att låta kar och fiskar vara ifred - så jag säger; rör nu ingenting och låt dom bara hållas. Likadant när ynglen kommer; låt föräldrarna ta hand om dom själva!

                    Kommentar

                    • Diozz88
                      • September 2011
                      • 341

                      #11
                      hehe i know, vågade knappt mata dem... =P å vågar inte ens sitta nära glaset, ser dom mig kommer dom som ett skott allihopa... de har lärt sig vem de e som ger dom mat...=P

                      Kommentar

                      • Diozz88
                        • September 2011
                        • 341

                        #12
                        Glömde att säga att jag tror boplats är vald...=D

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #13
                          Ursprungligen postat av Diozz88
                          Glömde att säga att jag tror boplats är vald...=D
                          Stenen som hon småputsar på? - i filmen.

                          Kommentar

                          • Diozz88
                            • September 2011
                            • 341

                            #14
                            nope..=P de ligger en sten till bakom roten...=) precis bre3dvid den stenen hon putsar på... =) där står hon nu och bara är.. jagar bort alla inkräktare...

                            Kommentar

                            • Diozz88
                              • September 2011
                              • 341

                              #15
                              Å vi väntar...... å väntar.... När som helst nu kommer hon att lägga rommen... syns så tydligt nu...=D

                              Kommentar

                              Arbetssätt...