Parningsritual??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diozz88
    • September 2011
    • 341

    Parningsritual??

    Min Guldsöms hane har börjat rycka med hela kroppen när honan är bredvid, betyder det att han håller på med någon form av parningsritual? Men när honan visar sig ointresserad och simmar iväg så verkar det som att han blir förbannad och simmar ikapp henne för att bita henne i stjärten.. e detta normalt beteende?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    ja. han flexxar sig för att få henne intresserad. så gör mina multispinosus hela tiden. o leker hela tiden med

    Kommentar

    • Diozz88
      • September 2011
      • 341

      #3
      Hehe, så jag kommer kanske ha bäbisar snart om han lyckas fånga hennes intresse?=P

      Kommentar

      • Diozz88
        • September 2011
        • 341

        #4
        Det här med att han biter henne då? Ofta så går dom som torpeder igenom akvariet och om han kommer ikapp henne biter han henne.. Står hon still ser det ut som att han pussar henne på stjärtfenan, mycket ömt och passionerat, men simmar hon iväg blir han förbannad...=P

        Kommentar

        • Diozz88
          • September 2011
          • 341

          #5
          Honan accepterar hanens närmanden mer och mer.. Kommer jag hitta rom i akvariet i morgon när jag vaknar tro??

          Kommentar

          • Diozz88
            • September 2011
            • 341

            #6
            Inge rom... De e den vanliga katt och råttaleken som pågår... Den enda skillnaden är att hanen har börjat jaga honan mer intensivt, följer med henne in i hennes gömställen... När han är lugn söker hon upp honom och är gärna i närheten av honom, men han byter temperament i en blixtvändning...

            Borde jag skaffa en till hona eller borde jag skaffa ett par till? Känns som att min hane kommer stressa ihjäl honan... :/

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #7
              nej låt dom vara bara. så här är det ofta. sen när det är dags att lägga rom så kommer de putsa på en rot eller nått annat för att sen lägga rom.

              T Å L A M O D är nyckeln till att ha akvarium. ta det bara lugnt

              Kommentar

              • Diozz88
                • September 2011
                • 341

                #8
                Ja absolut... Tycker bara han verkar väldigt aggresiv... Honan står gömd för det mesta och han har bitit henne åtaliga ggr...

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Kan vara så att den ena är lekmogen, men inte den andra. När det gäller guldsöm så kan du nog faktiskt skaffa en hona till, eftersom de inte, om jag har förstått rätt, är lika strikt parbildande som andra stora sydamerikaner, utan även kan leka i harem. En hona till kan avlasta den första honan.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Diozz88
                    • September 2011
                    • 341

                    #10
                    Då kanske det blir lite lugn i bygget då...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...