Apistogramma cacatuoides

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luddson
    • August 2011
    • 529

    Apistogramma cacatuoides

    Hallå, sitter och letar efter vilken fisk jag ska ha i mitt 90 liters vad tycker ni om Kakadua ciklid?
    Trevlig, tålig med mera?

    I mitt 90 liters hur många kan jag ha?
    Skulle jag kunna ha 1 hane och 2-3 honor?

    På arbetsbeskrivningen stog detta:
    "Om man har mer än en hane krävs ett betydligt större akvarium. Bäst är en mindre grupp med flera honor per hane. De är s.k. haremruvare, vilket innebär att en hane kan leka av flera honor under samma period."

    Läste också att dom inte lever så länge, är detta någonting som ni ser som ett problem om ni hade fisken?
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    tja, de lever väl lite mindre än ett år om jag har rätt för mig.

    så om man tycker den är vacker, trevlig, och inte har nått emot att köpa nya varje år, så köp och var glad.


    men om man siktar på att ha karet / fisken lite längre, så köp en annan,


    slår ett slag för den bolivianska fjärilen, hyfsat tålig, och bra mycket vackrare än man tror vid första ögonkastet.



    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Luddson
      • August 2011
      • 529

      #3
      Har faktiskt kollat på bolivianska fjärilen, tror du jag kan ha den i 90 liters (80cm) akvariumet?

      Hur många kan jag ha? Den ser väldigt fin ut

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        i ett 90 liters med bra bottenyta så skulle jag nog kunna tänka mig 1+1 (eller kanske 1+2)




        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Luddson
          • August 2011
          • 529

          #5
          Okej låter bra! Tack för svaret

          Kommentar

          • kryddan803
            • July 2011
            • 241

            #6
            Hej jag lånar tråden lite, Jag har ett 92L akvarium och undrar om det går att ha en hane + en hona i det akvariet tsm med guppy, rödmunnar och skäggnosmal.

            Kommentar

            Arbetssätt...